Hur lång tid kan man va ute och gå med vagnen?
Hur länge kan man va ute och gå med vagnen med en bebis på 6 veckor i den här årstiden? Är en timme för länge?
Hur länge kan man va ute och gå med vagnen med en bebis på 6 veckor i den här årstiden? Är en timme för länge?
Har bebisen bara lagom temperatur i en skyddad vagn är det tills bebisen blir missnöjd eller hungrig. Här har vi fortfarande plusgrader. Jag var ute i minusgrader också. Risken brukar mer vara att man bylsar på dem för mycket. Känn i nacken är ett bra knep.
Det beror på vädret. Tänk på att luftvägar och lungor hos riktigt små barn, inte klarar lika mycket som hos större barn. Jag fick en bra tumregel av en BVC-sköterska:
Mindre än en månad: gå inte ut om det är kallare än -10 grader.
Mindre än ett halvår: gå inte ut om det är kallare än -20 grader.
Så länge det är plusgrader, så är det egentligen inget problem. Var ute 3 timmar om du känner för det!
Men drog en snoa på 2h häromdagen, nemas problemas. Kläder efter väder!
Det beror på vädret. Tänk på att luftvägar och lungor hos riktigt små barn, inte klarar lika mycket som hos större barn. Jag fick en bra tumregel av en BVC-sköterska:
Så länge det är plusgrader, så är det egentligen inget problem. Var ute 3 timmar om du känner för det!
Jag har lite svårt att förstå den här rädslan för kyla. Klä på barnet och se till att hen inte utsätt för direkt blåst så ordnar det sig. Mitt barn är född i december, vi kanske inte tog långpromenader första veckorna men absolut när barnet var en månad.
Jag upplevde sommarens värmebölja som betydligt mer svårhanterlig än vinterns kyla.
Som andra redan skrivit, du kan vara ute och promenera så länge bebis är nöjd.
Har bebisen bara lagom temperatur i en skyddad vagn är det tills bebisen blir missnöjd eller hungrig. Här har vi fortfarande plusgrader. Jag var ute i minusgrader också. Risken brukar mer vara att man bylsar på dem för mycket. Känn i nacken är ett bra knep.
Jag kan väl inte påstå att jag sett så många nyfödda tas ut på barnvagnspromenad i 15 minusgrader. Det finns liksom ingen anledning. Vem lägger en 3-månadersbaby att sova utomhus i -25?
Korta stunder när det är nödvändigt ja, men inte längre än nödvändigt.
Du kan vara ute hela dagen om du vill, så länge barnet får vad den behöver i mat/torr blöja, och är nöjd i vagnen.