Styvbarn, jul
Er bokade weekendresa..Får ni eventuellt ställa in den pga ekonomin brister om din make ska punga ut 6 tusen på barnen som helt plötsligt vill fira jul med er? Trams att den ska bli förstörd för att han ska slösa så mycket pengar helt plötsligt. Bättre att lägga vettigare summor på barnen, tex tusen kronor per unge. Förhoppningsvis så behöver ni inte ställa in resan pga 2 tusen kronor (trots att det är mycket pengar som ska tas från ingenstans)
Eller ni hade planerat denna resa kring julen? Och att den eventuelltill får ställas in för att de två styvbarnen kanske ska fira med er...Är det så, så tycker jag barnen får fira med sin mamma på självaste julafton och sen nån dag innan eller efter med er.
Och du ska självklart inte lura ditt ex på pengar för att du ska kunna lägga pengar på dina styvbarn (så jag tolkar det hela). Ditt ex ska inte betala för några främmande barn.
Men nä...Tycker din make tänker märkligt som helt plötsligt vill lägga julklappar för 3 tusen vardera för ungar som (jag tolkar iaf) aldrig är hos er utan råkar behaga komma till julen. Stor risk att dem bara dyker upp för att dem vet att deras pappa kommer drösa en massa pengar över dem. De ska givetvis vara välkomna för att fira jul med er..Men! De ska givetvis inte behöva komma just 24e december om er resa blir förstörd. Räcker med att de kommer tex 26e för att fira jul. Och sen så behöver ni absolut inte slänga ut 3 tusen kronor på vardera unge, utan tusen kronor räcker gott och väl per unge (spc när det inte var planerat att dem skulle fira med er från start)