Inlägg från: Anonym (Julia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julia)

Styvbarn, jul

Mina två styvbarn vill bara komma hem på jul och få julklappar, övriga dagar har de ångest över att vara här. Iår vill jag ändra på det men är osäker på hur.. Ge mig en bra anledning till varför låta dom komma två timmar till jul? Min man vill ge dom 3000:- var i julklapp (!!). Så vi får eventuellt ställa in weekend resan vi bokat. Men kommer de inte så har han sagt att han inte ger några julklappar med hälsningar från mig..

• Svar på tråden Styvbarn, jul
  • Anonym (Julia)
    Anonym (?) skrev 2018-11-08 19:59:19 följande:

Förstod jag det rätt när jag tror att barnen inte är hos er alls under året, utan bara kommer på jul och står ut så länge de måste för att få sina julklappar och att pappan belönar detta beteende med 3000 kr vardera från ERT konto? 

Ja då har du förstått det hela alldeles korrekt. Han gör allt för att de ska vilja vara med honom och hos oss över huvud taget.., men jag har sagt så många gånger att det spelar ingen roll längre vad vi köper och gör för dom. Han lever på hoppet och sen tycker han jag är cynisk och negativ. Så han vill liksom lägga det på mig. Fast jag var tvungen att begära mer underhåll från mitt ex för att kunna försörja hans barn i 5 års tid. Så vill han lägga det på mig.. För det är vad barnen inbillar honom och samtidigt vädjar om att han ska gå tillbaka till mamman för mamman är deprimerad över deras skilsmässa. Det är en enda soppa. Jag måste nu fråga mitt ex om jag kan få pengar till resan.. Hitta på att barnen behöver ny skidutrustning för det vet jag han skulle acceptera.
  • Anonym (Julia)

Dessutom får jag inte ge pengar till mina barn, jag får smussla..

• Anonym (Julia)
    Anonym (?) skrev 2018-11-08 20:50:06 följande:

Och du tillåter honom att behandla dig som skit för att? 

För att vi är gifta och har barn tsm, hus, tre uthyrnings stugor och en sommarverksamhet. Inte bara och kapa.. Men allt detta går uselt just nu, vi har knappt sovit för alla bekymmer. Men iallafall, det är inte så enkelt. Han är mycket envis.
  • Anonym (Julia)

Lite hårda ord.. Varför ska jag vilja svara er

• Anonym (Julia)
    Anonym (X) skrev 2018-11-10 14:04:15 följande:

Vad i det som sägs är fel?

Hårda ord - vad med det förstår du inte? Googla
Svar på tråden Styvbarn, jul