Färga vitt hår blont?
Jag har ju sett hur mycket reklam som helst om färgning som täcker grått hår, men finns färgning som gör vitt hår blont igen - utan blekmedel (för det behövs ju inte utan skadar bara håret)?
Jag har ju sett hur mycket reklam som helst om färgning som täcker grått hår, men finns färgning som gör vitt hår blont igen - utan blekmedel (för det behövs ju inte utan skadar bara håret)?
Vitt pga blekning eller ålder?
Grått hår pga ålder är ju egentligen en blandning av vita och normalfärgade hårstrån så totalintrycket blir grått.
Ja det finns blond färg som inte bleker.
Vitt pga blekning eller ålder?
Grått hår pga ålder är ju egentligen en blandning av vita och normalfärgade hårstrån så totalintrycket blir grått.
Ja det finns blond färg som inte bleker.
Finns den att köpa som konsument, precis som mörk färg för grått hår? Eller måste jag gå till frisören och färga för dyra pengar?
Jo jag menade att det är samma sorts hår, det grå och det vita som äldre har. Men att i det grå finns det även mörka hårstrån som inte bli vita än. För vissa blir inte alla vita någonsin. Men alltså det som funkar på "vanligt" grått hår funkar även på det vita menar jag. Eftersom det är samma sak egentligen. Är ni blonda är det ju inte så konstigt att ni hoppar över grå-stadiet och går direkt på det vita eftersom ni inte har några mörka hårstrån naturligt.
Så kör på det som funkar för grått hår så blir det nog bra.
Finns den att köpa som konsument, precis som mörk färg för grått hår? Eller måste jag gå till frisören och färga för dyra pengar?
Tack för tipsen! Jag vill ju inte skada håret mer än nödvändigt. Det blir ju redan skörare med åldern så blekning på redan ljust hår känns ju sådär.
Ja, det fungerar, kolla i din butik.