• Äldre 9 Nov 12:10
    1456 visningar
    6 svar
    6
    1456

    Vilket artistnamn är bäst? RÖSTA!

    Jag skulle uppskatta såååå mycket om ni skulle vilja ta er tid och rösta på vilket artistnamn som låter bäst! :)

    Jag ska nämligen starta företag som bloggare, låtskrivare och konstnär, och behöver bestämma ett artistnamn som jag kan använda mig av. (Av olika skäl vill och kan jag inte använda mitt juridiska namn.)
    Båda förslagen är nära sammankopplade med mitt juridiska namn. Frågan är om jag ska ha ett för- och efternamn (Zilia Ving) eller bara ett namn (Cristall)
    TACK snälla för att du röstar! Hjärta (Och lämna jättegärna en kommentar på varför du röstar som du gör.)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket artistnamn är bäst? RÖSTA!
  • Sommar­skugga­n
    Äldre 9 Nov 12:29
    #1

    Det beror på vilken åldersgrupp du riktar in dig på. Kan tycka båda namnen ovan är mer för barn och unga. Och crystal är nog något som bör undvikas om man inte vill bli förknippad med amerikanska strippor :D

  • Äldre 9 Nov 12:55
    #2
    Sommarskuggan skrev 2018-11-09 12:29:45 följande:

    Det beror på vilken åldersgrupp du riktar in dig på. Kan tycka båda namnen ovan är mer för barn och unga. Och crystal är nog något som bör undvikas om man inte vill bli förknippad med amerikanska strippor :D


    Haha ojdå, ja det vill jag gärna undvika att förknippas med. :D På vilket sätt låter båda namnen som om de vore riktade till barn/unga?
  • Äldre 9 Nov 13:24
    #3

    Ledsen, men båda namnen låter som en 13-åring ska komma på "coola namn". Jag kan inte rösta. Mitt tips tips (om du inte riktar sig till 12-13-åringar) är att du försöker hitta något mer seriöst.

    Håller f.ö. med om att Chrystal har lite olämpliga konnotationer och Cristall är snäppet värre.

  • Äldre 9 Nov 13:40
    #4
    annabellelee skrev 2018-11-09 13:24:01 följande:

    Ledsen, men båda namnen låter som en 13-åring ska komma på "coola namn". Jag kan inte rösta. Mitt tips tips (om du inte riktar sig till 12-13-åringar) är att du försöker hitta något mer seriöst.

    Håller f.ö. med om att Chrystal har lite olämpliga konnotationer och Cristall är snäppet värre.


    Antog att det var en 12-åring som startat tråden.
  • Äldre 9 Nov 13:48
    #5

    Okej, det var lite väl negativ respons här nu tycker jag! Visst har jag väntat mig att få spydiga kommentarer (eftersom vi befinner oss på nätet där folk i allmänhet gärna passar på att vara elaka och sprida dålig stämning), men kanske någon kan komma med lite mer konstruktiv kritik ändå?

    Om ingen av namnen tilltalar, låt bara bli att skriva då. Jag är intresserad av att bli nertryckt i skosulorna.


    Tack på förhand! <3

  • Äldre 9 Nov 13:55
    #6
    Konstnärssjäl skrev 2018-11-09 13:48:08 följande:

    Okej, det var lite väl negativ respons här nu tycker jag! Visst har jag väntat mig att få spydiga kommentarer (eftersom vi befinner oss på nätet där folk i allmänhet gärna passar på att vara elaka och sprida dålig stämning), men kanske någon kan komma med lite mer konstruktiv kritik ändå?

    Om ingen av namnen tilltalar, låt bara bli att skriva då. Jag är intresserad av att bli nertryckt i skosulorna.


    Tack på förhand! <3


    Ja alltså, jag är INTE intresserad av att bli nertryckt i skosulorna! :D Det blev lite fel där.


     


    Men nej. Jag är inte intresserad av att höra tankar som bara är till för att såra.


    (Jag är dock stadigt genuint intresserad av att höra konstruktiv kritik från någon med lite mer positiv och välmenande attityd. Någon där ute måste det väl finnas som har någon tanke?)

Svar på tråden Vilket artistnamn är bäst? RÖSTA!