• Anonym (Ts)

Är det barnsligt med piercing?

Tycker du att det är barnsligt med piercing när man är i 25-30 års åldern?

• Svar på tråden Är det barnsligt med piercing?
  • OlgaElvira
    Anonym (Ts) skrev 2018-11-10 08:40:01 följande:

Tycker du att det är barnsligt med piercing när man är i 25-30 års åldern?

Barnsligt vet jag inte om det är, det är i och för sig vanligast bland lite yngre. Jag tycker bara att det ser äckligt ut.
  • Anonym (Svea)

Att skaffa det i den åldern tyder på omognad och osäkerhet.

• Anonym (.)

Beror på vart den sitter. I ansiktet kan jag tycka att det passar bättre på yngre, men på övriga ställen är det sexigt oavsett ålder.

• Anonym (Ts)
    Anonym (.) skrev 2018-11-10 09:34:41 följande:

Beror på vart den sitter. I ansiktet kan jag tycka att det passar bättre på yngre, men på övriga ställen är det sexigt oavsett ålder.

Navelpiercing och tungpiercing när man är 25-30 år, Eller en pärla vid kindbenet, vad tycker du om det?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Svea) skrev 2018-11-10 09:02:55 följande:

Att skaffa det i den åldern tyder på omognad och osäkerhet.

Att du uttrycker dig på det viset tycker jag tyder på omognad och osäkerhet.

Jag älskar mina piercingar och tatueringar. Älskar att uttrycka mig och jag älskar kroppskonst. Det handlar inte ett jota om osäkerhet.

Varför tar du på dig ett visst klädesplagg och inte ett annat? Varför har du örhängen? Varför äter du kött och inte vegetariskt?

Ja, nej .. Det måste ju handla om osäkerhet ! ;)
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Trött) skrev 2018-11-10 09:46:49 följande:

Att du uttrycker dig på det viset tycker jag tyder på omognad och osäkerhet.

Jag älskar mina piercingar och tatueringar. Älskar att uttrycka mig och jag älskar kroppskonst. Det handlar inte ett jota om osäkerhet.

Varför tar du på dig ett visst klädesplagg och inte ett annat? Varför har du örhängen? Varför äter du kött och inte vegetariskt?

Ja, nej .. Det måste ju handla om osäkerhet ! ;)

Ts ställde en fråga och jag lämnade min åsikt i frågan.

Vad du tycker om mina åsikter är ointressant.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ts) skrev 2018-11-10 09:36:29 följande:

Navelpiercing och tungpiercing när man är 25-30 år, Eller en pärla vid kindbenet, vad tycker du om det?

Navelpiercing funkar helt klart, tungpiecing kan jag tycka är lite för sexuellt (jag har alltid sett det som en sexleksak....), och en pärla på kinden har jag aldrig sett nån som fått det att se snyggt ut. Det passar aldrig (tycker jag).
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Svea) skrev 2018-11-10 09:52:26 följande:

Ts ställde en fråga och jag lämnade min åsikt i frågan.

Vad du tycker om mina åsikter är ointressant.

Du la din åsikt offentligt på ett forum, då får du räkna med att folk kommenterar på dem (;
  • Anonym (mja)

Och mina åsikter är: Jag har väl aldrig fattat varför man vill  ha saker som gör en fulare? Att ha saker i näsan är för mig helt obegripligt, ringar i ögonbryn eller läppar, tunga likaså. 
    Det hör dock ungdomen till att man vill testa kläder, frisyrer osv och där kommer väl piercingen in. 

När folk gomlar runt med den där tungpiercingen när de ska prata med mig, jag hatar det verkligen! Man hör inte vad de säger, bara märker hur de grejar med metallen. Samma om man har i läppen. Det värsta jag sett var en tjej som hade en stav i överläppen och en i underläppen, båda slog mot tänderna när hon pratade och hon sög (omedvetet) in den nedre i munnen hela tiden, när hon inte pratade. Som en napp, tänkte jag - vilken riktigt härsken ovana, ärligt talat. Hon hade dessutom ett litet barn i famnen (under året) som försökte ta tag i de där stavarna så hon fick vända bort ansiktet hela tiden. Hur känner det barnet, att ha som sina tidigaste minnen hur ens mamma ständigt vänder bort sitt ansikte när barnet försöker få kontakt? Jag nästan önskade att ungen skulle få tag och dra så att hon skulle få ont och inse att det är bäst ta bort stavarna! 

Navelpiercing kan vara snyggt, precis som örhängen, men inte stavar utan i så fall en liten pärla eller liknande. Alltså rent estetiskt är det inte speciellt snyggt med stavar osv.  Lika illa med såna där grejer man stoppar in i öronen så att hålen blir jättestora - why? 

Om man vill smycka sig kanske man kan måla eller klistra på saker som inte är permanenta så att man kan testa innan man väljer att tex tatuera sig permanent eller göra hål i olika kroppsdelar. Eller bära smycken. Vissa verkar tro att det är så speciella om de piercar eller tatuerar men om det inte är estetiskt snyggt tycker åtminstone jag att det bara försämrar kroppen och det tror jag inte är dessa människors avsikt. 

• Anonym (mja)
    Anonym (Trött) skrev 2018-11-10 10:00:38 följande:
    Du la din åsikt offentligt på ett forum, då får du räkna med att folk kommenterar på dem (;
    detsamma gäller ju dig 
Svar på tråden Är det barnsligt med piercing?