• oshark

Första barnet

Jag hoppar också in här känns som jag är med i alla trådar haha!

Jag är på fjärde ägglossningen sen pillerstopp, men pga långdistans missade vi de första två. Trean tyckte jag vi tajmade ok (mys fre kväll + lör kväll och ÄL natten mellan mån och tis) men inget där. Nu hoppas jag på ÄL på söndag för optimal timing. Det skulle vara samma CD som förra cykeln då.

Jag har alltid trott att det kommer vara svårt för mig att få barn (vet inte riktigt varför men en 6-veckors cykel före pillertiden har väl inte hjälpt) så jag har aldrig trott att det ska ta sig på första försöket. Men ändå känns det när mensen kommer. Till och med när man vet att man inte prickat ÄL alls.

• oshark
    Ok1020 skrev 2018-11-13 07:25:55 följande:

Välkommen ändå :) Ja men jag är också inne på 4 försöket typ. Blev inte så ofta dom två första gångerna pga saker som kom emellan men hoppas på bättre tur denna gången! Vet du varför du har så lång cykel?

Nä. Först när jag fick min mens var det hemskt, gjorde så ont, var så oregelbunden och blödde så mycket. Så vid 15 började jag med p-piller. Vid 19-20 slutade jag och vid 21-22 började jag igen. Däremellan hade jag en regelbunden cykel, men på 6 veckor istället för 4. Nu efter pillerstoppet har jag inte riktigt hittat tillbaka än, men pga korta lutealfaser (som dock blivit längre i takt med att ÄL kommit tidigare) har jag ändå legat runt 30 dagar. Så nu väntar jag som sagt på ÄL.

Har själv funderat på om jag kanske haft/har PCO-äggstockar men inte PCOS. Hade tänkt gå och prata med en gyn nu när vi skulle börja 'försöka' (så gott vi kan) men det verkar förhoppningvis kanske ha löst sig självt.
Svar på tråden Första barnet