• Anonym (Vv)

Vad ge min man i 30 års present?

Min man fyller 30 i januari. Han har allt. Och efter 15 år tillsammans har jag gett allt. Smycken, kläder, presentkort, parfym, hotellnätter, fotoböcker, bälten, plånböcker, allt. Jag har köpt biljetter till en hockeymatch han vill se i julklapp.

Han gillar hockey, jakt, meka i bilar och skidor/slalom.

Jag är föräldraledig och min budget är stram.

En tanke var att lägga till en hotellnatt på hockeybiljetterna och ge det i present istället. + middag. Men matchen är före hans födelsedag och känns lite dumt? Eller vad tycker ni?

Och vad ger jag då i julklapp?!

Han har länge velat åka på nån konsert men hittar ingen som passar honom.

Och inga kärleksförklaringsgrejer, han är inte intresserad av sånt. Tror inte han skulle uppskatta massa upplevelser heller som hoppa fallskärm eller köra racerbil eller nått sånt alls.

Verktyg och sånt skulle göra han superglad men jag kan inget om sånt plus att dom märkerna han tycker är bra kostar ju hur mycket som helst. Vet inte heller vilka han redan har och vad han behöver.

Han hade behövt nya slalompjäxor men är ju jätte svårt att köpa till nån annan.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Vad ge min man i 30 års present?
  • BigMami
    Anonym (Snus?) skrev 2018-11-13 01:20:27 följande:

Han råkar inte snusa? Finns jättefina snusdosor i silver eller tenn där man kan gravera in namnet på. Har köpt en snusdosa och graverat in grabbens namn till hans födelsedag. Tror han kommer älska den. Inget märkvärdigt men ändå personligt och jag vet att även min man skulle vilja ha en nu :)

Vart finns dessa?
  • Anonym (Fråga)

Enklast är väl att fråga vad han önskar sig.

Vi ger inte varandra födelsedagspresenter förutom när vi fyller jämt då vi å andra sidan ger lite större. Jag fyllde nyligen jämt. Min man frågade inte vad jag ville ha ????...

• Anonym (Snus?)
    BigMami skrev 2018-11-13 05:38:40 följande:

Vart finns dessa?

Jag har köpt på guldklippet.se men det finns nog många olika sidor. Googla på snusdosor så kommer det upp flera förslag :). Men denna sidan var tydligast iom att jag ville gravera in namnet. Riktigt trevlig present :)
  • BigMami
    Anonym (Snus?) skrev 2018-11-13 07:35:45 följande:

Jag har köpt på guldklippet.se men det finns nog många olika sidor. Googla på snusdosor så kommer det upp flera förslag :). Men denna sidan var tydligast iom att jag ville gravera in namnet. Riktigt trevlig present :)

Perfekt julklapp tack för tipset!
  • Piff

Min make får ett täcke, tjockt o gosigt. Men vi har inte som rutin att ge stora, dyra saker. Kan du inte skicka honom på massage och sen väntar en fin, mysig middag med dessert och en film han vill se. Prylar har man väl så det räcker och blir över, men kanske har han något som behöver bytas ut - tofflor, morgonrock, handskar, byxor för fiske, fiskelåda, strumpor, rattmuff, rakapparat. Vad använder han ofta i vardagen..? Nåt som är slitet? :)

• viktorjohan
    kusbölehelvete skrev 2018-11-12 21:45:54 följande:

Om han gillar jakt och lägger mycket tid där så kanske en bok om handladdning? Kan ju vara något han kan tänkas vilja börja med

Hahaha. Ditt nic är ju faktiskt en plats! Har varit där. Inte långt från Fittjebodarna! hahaha
  • Anonym (frankieboy)

Trekant med en snygg tjej! Gratis och slår alla andra presenter. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (frankieboy) skrev 2018-11-13 22:03:45 följande:

Trekant med en snygg tjej! Gratis och slår alla andra presenter. 

Varför inte med en snygg kille?
  • smulpaj01
    viktorjohan skrev 2018-11-12 23:29:53 följande:

Om ni bor i närheten av Stockholm finns det guidade fisketurer att köpa. Då ingår fiskeutrustning, overall, lunch mm.

Man kan välja på att fiska havsöring, gädda eller gös. Olika säsonger för dessa arter. Jag fick ett sånt presentkort när jag fyllde år. Det gäller för 2-3 personer och i ett år. En kanonpresent tyckte jag iaf som jag verkligen uppskattade. Såna turer finns säkert också på andra orter.

Länk?
  • JGBM

Fixa en middag med hans kompisar på nåt trevligt ställe.

Jag och min man skulle ut och käka bara han och jag, men när vi kom till stället väntade hans kompisar där som överaskning och vi var 15 pers på middag i stället. Väldigt uppskattat!

• JGBM

Fixa en middag med hans kompisar på nåt trevligt ställe.

Jag och min man skulle ut och käka bara han och jag, men när vi kom till stället väntade hans kompisar där som överaskning och vi var 15 pers på middag i stället. Väldigt uppskattat!

• Anonym (frankieboy)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-11-13 22:07:59 följande:
    Varför inte med en snygg kille?
    För att det vore en present till henne själv, inte till honom! Dum fråga.....
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (frankieboy) skrev 2018-11-13 22:21:48 följande:
    För att det vore en present till henne själv, inte till honom! Dum fråga.....
    Vad vet du om det? Känner du killen?
  • Anonym (Snus?)
    BigMami skrev 2018-11-13 12:21:50 följande:

Perfekt julklapp tack för tipset!

Va kul du tycker det :). Alltid roligt att dela med sig av sånt man gillar.
  • Anonym (frankieboy)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-11-13 22:30:41 följande:
    Vad vet du om det? Känner du killen?
    Så till vida han inte är gay, vilket han antagligen inte är, så lär han föredra en tjej till och inte ytterligare en äcklig kuk viftandes i ansiktet. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (frankieboy) skrev 2018-11-14 11:05:04 följande:
    Så till vida han inte är gay, vilket han antagligen inte är, så lär han föredra en tjej till och inte ytterligare en äcklig kuk viftandes i ansiktet. 
    Om ts är straight vill hon knappast ha en äcklig brutta i närheten av henne och hennes älskling!
  • Anonym (frankieboy)

Då föreslår jag att hon fixar en annan present istället........

Svar på tråden Vad ge min man i 30 års present?