Får ingen mat hos min kille framöver ifall jag inte betalar för den
Såhär ligger det till:
Är en 18-åring studerande tjej som går tredje ring på gymnasiet. Har varit tsm med min kille sen 1,5 år tillbaka. Han är färdig med sina studier o har en inkomst på 19 000 (hans jobb är endast tillfälligt då han är nyutbildad jurist o söker jobb inom det).
Häromdagen så sa han åt mig att ta med en matpeng varje helg jag äter hos honom, vilket är varje helg. Vi äter fre kväll middag, lör lunch+middag o sön lunch.
Min del förhållande till vad han äter är i procent 45% o han resterande.
Eftersom jag inte har något jobb/studerar fortfarande vill han att min mor ska betala den här summan, 150 kr.
Vi äter ibland hos mig på söndagar men på senaste menar han att det har minskat markant o han känner sig utnyttjad över att han inte får något bidrag av min mor. Håller förvisso med, antalet middag hos mig har minskat men det beror på att min mor har tagit massa extra nätter och behöver därmed få sova ut på dagarna.
Han sa att detta är mellan honom o min mor o att han SJÄLV ska föra det här på tal nu under veckan. Men efter ett samtal med sin egna mor o morfar, där han sa att han hade berättat för de om detta, ändrade han sig helt plötsligt...
Nu har han vänt kappan o menar att det inte är hans ansvar att ta upp detta med min morsa o att JAG bör vara den som begär matpeng från henne. Har frågat vid flertal tillfällen varför han helt plötsligt har ändrat sig men han vägrar att svara. Allt tyder på att han mor/morfar har sagt något som har fått honom att ändra sig, vad de nu än har med saken att göra...
Det gör mig ledsen att han pratar i termer att han inte har något försörjningsansvar för mig o att min mor går i vinst varje helg. Han har till och med sagt att jag inte får någon mat hos honom längre ifall jag kommer tomhänt/utan någon matpeng. Han har uttryckt sig starkt att min mamma är den snålaste han känner pga det här.
Tycker att det är sjukt att han ber sin 18-åriga flickvän mor om pengar varje gång vi äter hos honom.
Han skulle väl äta oavsett o skulle säkerligen piffa till maten lite extra på helgerna om jag inte var där.
Äter 1,5/4 fjärdedelar av maten vi äter. Så hur mycket förlorar/uttnyttjas han egentligen ekonomiskt när jag är där...med det i åtanke är det skrattretande att han ens för matpeng på tal.
Att han uttrycker sig såhär får mig att undra över han ställning som pojkvän...Är man ihop med någon man älskar pratar man väl knappast på det sättet/tänker i de banorna?
Hur ska jag ta upp detta med mamma? Tycker det låter skitdumt att säga ? mamma, kan du ge mig 150 kr varje helg jag äter hos X? ?
Bör min mamma skicka med mig en matpeng 150 kr, eller är min kille den snåla i det här fallet?
Tacksam för svar! Behöver folks synpunker på det hela.