Inlägg från: Anonym (Farsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Farsan)

Knarkande barn.

Vår son hade lite problem i början av gymnasiet så han fick byta skola för att komma ifrån klasskompisarna som drog in honom skiten. Det fungerade sådär, han började igen med andra på nya skolan. När vi väl upptäckte det satte vi honom i husarrest i några veckor (över sportlovet plus lite till), utan tillgång till pengar, mobil, wifi/internet eller ens till några skor (så att han inte skulle kunna rymma i snön).

När han väl skulle tillbaka tillbaka till skolan skjutsade jag honom till och ifrån varje dag, fortfarande utan mobil och pengar. Jag pratade med lärarna och bad dem hålla koll på honom.

Efter ett par månader fick han ta bussen. Sedan återkom internet och mobil efter hand, liksom tillgång till sina pengar.

Nu mår han bättre än på flera år. Han sköter studierna hyfsat och hänger inte med de gamla "vännerna". Men vi kommer nog oroa oss för återfall många år framöver.

• Anonym (Farsan)
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 18:26:48 följande:
    Det måste ha varit tufft! Tummen upp här! <3
    Det är fortfarande tufft.

Förra veckan kom han inte hem från skolan som beräknat, och genast började tankarna snurra i huvudet - var är han, lever han, knarkar han?

Inte lika illa som förut, då vi varje gång då han gick ut genom ytterdörren undrade om det var sista gången vi såg honom. Ringde telefonen hoppade vi högt av oro varje gång och undrade om det var polisen eller sjukhuset.

Kontinuerlig stress, dygnet runt, år efter år har tagit hårt på övriga familjen. Vi är slutkörda sedan länge och vågar inte ens ta en natt på hotell för att komma ifrån en stund.
  • Anonym (Farsan)
    Hanssons Klister skrev 2018-11-13 21:44:46 följande:
    Ungen röker lite hasch med sina polare - ni låser in honom flera veckor.

Bra jobbat!

Fy fan!
    Du kan hålla käften då du inte har en aning om hur det stod till. Du vet inte hur man mådde, du vet inte vad han gjorde.

Jag vet att vi gjorde det rätta. Till och med han själv har konstaterat att vi mer eller mindre räddade honom.
  • Anonym (Farsan)
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 22:21:58 följande:
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 22:04:12 följande:

Precis. Någon? Det är återigen bara du. Men du diskuterar inte, du predikar. :-P

????

Jag är ledsen för att jag driver med dig här! Du vet, det är också sviterna från mitt barns missbrukatid som gör sig påmind här! Så trött på alla cannabisälskare.

- Inget personligt- må gott!

??????????

////sorry, Jag råkade manipulera din text där ovan, klyban, det var inte meningen. Jag skulle bara citera och lägga till mina kommentarer. Men den blev fel - det ser ut som du skrivit allt.

Eftersom jag inte kan behärska mig riktigt än, så lämnar jag ämnet. Någon vacker dag kommer jag att skriva en bok om min tid som missbrukarens-mamma. :-P
    Om du vill diskutera vidare finns jag där!
  • Anonym (Farsan)
    Anonym (Mamman) skrev 2018-11-14 07:59:01 följande:
    Vi har diagnosen under kontroll, kontakt person, stödsamtal, engagerade lärare, släkt och vänner med andra ord ett rätt bra nätverk runt barnet.

Nu har vi i samråd valt att byta miljö för att bryta det destruktiva umgänget.

Barnet får en chans att börja om och förhoppningsvis välja rätt väg.
    Bra jobbat! Hoppas allt går vägen för er.
  • Anonym (Farsan)
    klyban skrev 2018-11-14 06:54:38 följande:

Då det är galet många med diagnoser som fastnar i droger då de inte får adekvat hjälp av sjukvården för sin psykiska ohälsa.

Tragiskt nog är det du säger alldeles för vanligt.

Vändetiderna på BUP har varit långa, och när man väl kommer fram så är det inhyrda östeuropeer som knappt kan svenska som ska hjälpa ungdomarna. Utan språkkunskaperna är det väldigt svårt att få till en bra dialog. Men köerna blir kortare kan politikerna skryta med.
Svar på tråden Knarkande barn.