Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Skolan bryr sig inte

Vettiga föräldrar lär sina barn att inte slå tillbaka, varför har dom inte det?

Pappan får vara med i skolan nån vecka så kan ni se då hur det funkar.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Okunskap) skrev 2018-11-13 07:53:26 följande:

Det är kommentarer från folk som du som gör det så in i helvetes svårt att ha ett barn med adhd. Önskar så att du fått känna på hur det är. ?Vettiga föräldrar lär sina barn att inte slå tillbaka?.. fy fan så dumt skrivet.

OM man har ett barn med ADHD kan man i alla fall försöka. Min dotter har ADHD. Hon har slagit sina syskon nån gång när hon var yngre, men aldrig slagits i skolan. Men sen var det ingen som slog henne heller. Ett av våra andra barn blev slaget när han var åtta, han slog inte tillbaka, vi polisanmälde. Sen var det inget mer med den saken.
  • Anonym (Jag)
    Sharper skrev 2018-11-13 07:33:36 följande:

Pappan har varit med i skolan flera gånger under håret jag varit med i bilden. Vi lär barnen att de får försvara sig om det behövs. MEN bara om någon annan slår först, tex blir man retad så slår man inte utan då går msn till en vuxen. Och det har han gjort också men ändå får han skulden.

Klart han får skulden om han slår. Blir man slagen en gång vänder man och går. Är det dock någon som matar på med slag så är det klart man ska använda självförsvar. Men när min åttaåring fick en smäll så sprang han bara. Hur jävla svårt ska det vara?!?! Helt sjukt att folk när sina barn att det är okej att slåss!

Hur beter sig pojken när pappan är med i skolan?
Svar på tråden Skolan bryr sig inte