mammalovis skrev 2018-11-14 18:46:42 följande:
Bor pojken varannan vecka eller hur ser umgänget ut?
Hur många barn bor hos mamman?
Vilka tider har barnet på fritids hos mamman? Hos er verkar det ju vara väldigt korta dagar, vilket kanske gör att pojken inte blir lika trött.
Vilka konflikter är det mamman får ta, som ni slipper? Kan det bero på att ni är 2 vuxna och därmed orkar mer?
Sedan verkar ju mamman stå för alla problem medan barnet är välfungerande och mer verkar leka med yngre och har lite svårare för läxorna om jag förstått sammanhanget rätt.
Finns problemen i skolan bara på rasterna vid lek som inte är styrd? Hur fungerar idrotten?
Sedan kan det ju bli mer problem om barnen har lång restid till och från skolan och inga kamrater på orten, utan bara systern att träta med.
Lite synd att ni inte vill hjälpa pojken. Kanske hade bup kunnat hjälpa mamman och skolan med strukturen.
Bor varannan vecka.
Hos mamman är det bara pojken och hans syster.
Det är inte så långa dagar på fritids men det är fritids varje dag iallafall (hår inte koll på just den biten).
Jag vet inte exakt konflikter men barnen bråkar mer hos mamman, sen retas pojken med systern i bilen tex både med ord och typ petar på henne och liknande. Mer än så har vi inte fått veta. De är 2 vuxna hos mamman också.
Det kan vara på lektioner också, tex när han går förbi någon så sticker han fram handen och kanske nyper till någon, myror i brallan, han tar andras saker ibland. Jag har inte hört att det skulle vara problem på idrotten specifikt. Bup skulle kontaktas i våras vilket mamman gjorde, men då drog hon alla lögner igen om pappan så bup "la ner fallet" och gjorde en soc-anmälan. Pojken fick inte ens komma dit. Idag har dock pappan ringt ett par samtal men kommer inte berätta det för mamman förrän dom han ska prata med ringt imorgon. Pga rädsla för att mamman ska göra samma sak igen.