Hur lättprovocerade är ni?
Jag e också av typen som sällan anmäler trådar och definitivt aldrig av skälet att dom åsikter som framförs strider mot mina. Tvärtom tycker jag det kan va väldigt intressant att få ta del av åsikter som ligger långt från mina och få chansen ifrågasätta och även ställa frågor till min debattmotståndare.
Ett exempel: som svart har jag fått känna på rasism och tycker förstås det e vidriga åsikter MEN samtidigt så kan det va intressant få veta mer om hur rasister tänker och varför. Det e enda tillfället där jag kan få ställa klargörande frågor och bemöta dom rasistiska åsikterna och förhoppningsvis kunna få min debattmotståndare att ifrågasätta sina egna åsikter/idéer.
Så länge samtalet pågår utan hot eller liknande tycker jag det e ok. Problemet e bara att såna trådar regelmässigt anmäls av andra säkert välmenande personer så den möjligheten till ärligt (så gott det nu går) samtal omöjliggörs iom att inläggen eller hela tråden raderas. Synd tycker jag. :/
Sen förstår jag samtidigt att FL e ett privatägt forum och att dom har rätt sätta upp vissa ramar för va som får diskuteras i forumet och att dom ex. kan ha nolltolerans mot rasism. Men som sagt: det kan va intressant att diskutera också med personer vars åsikter man avskyr i syfte lära sig mer om hur dom tänker och kanske i bästa fall påverka deras åsikter i en vettigare riktning. :)