Inlägg från: Mongoliet |Visa alla inlägg
  • Mongoliet

Hur lättprovocerade är ni?

Är detta forumets medlemmar mer lättproverade än genomsnittet? Att vissa anmäler vissa inlägg för eventuella påhopp det går väl att köpa men ni som anmäler trådstarter eftersom ni anser att det är provocerande hur tänker ni?

Är det provoverande att andra tänker annorlunda än vad ni gör & är uppriktigt nyfiken på hur andra tänker & därför ställer frågan. Om ni inte gillar frågan alls, låt den vara bara.

Om någon anser att en trådstart är provocerande & Familjeliv då väljer att ta bort den tråden. Hur många trådar blir kvar?

• Svar på tråden Hur lättprovocerade är ni?
  • Mongoliet

Läser minst 50 trådar som borde vara provocerande för alla 3-barnsmammor med hund. Orkar ni inte ammäla fler trådar eller är det bara när en trådstart kommer för nära er egen situation som ni måste anmäla den för att den påverkar er? Pinsamma jävlar är ni.

• Mongoliet
    BossHoss skrev 2018-11-13 09:18:00 följande:

De enda inlägg jag anmälde, (orkar inte längre) är uppenbara spam och idiotinlägg, kan även ibland anmäla folk som inte kan diskutera utan när argumenten tar slut eller de inte får som de vill så blir det genast personliga påhopp. Egentligen vet man redan då att man vunnit diskussionen men man blir så less ibland.

Folk verkar inte förstå att två helt skilda åsikter kan va lika rätt för de olika personerna. Tex du är vänster jag är höger,,,,, OCH vad liksom.... ingen har rätt eller fel, vi ser olika på vissa saker och lika på andra det är oliktänkande som för världen framåt inte att alla är stöpta i samma form

Tänker att ett forum är till för att få höra saker från andra håll & vinklar. Skulle aldrig anmäla någons trådstart. Visst är det många trådar av typ samma sort men & och andra sidan om en ny människa varit med om en ny situation för just denna kan jag köpa ännu en tråd på samma ämne. Inte hela världen ju. Känns som att moderatorerna är lika småbarnsmammsvönliga här som rasistiska på Flashback. Det blir deras agenda som gäller. Synd tycker jag. Tror att småbarnsmammorna kommer att sakna oliktänkande på samma sätt som jag läser att Flashback blivit fattigare när inga vänstermänniskor tillåts skriva där utan att bli avstängda & bannade titt som tätt. Allt blir så renodlat. Kvar på Familjeliv blir den golfande mamman som åker till Thailand varje år, hon som hatar vita män men även alla utlänningar. Det blir humor av allt.
  • Mongoliet

Jag startade en tråd häromdagen om hur mycket sex får kosta i en relation. Om den som puttar in mer i den gemensamma kassan kanske är den som vill ha mer sex. Vart går smärtgränsen per sexande i kronor räknat. Någon som är rädd om sin partner ville tydligen inte facea det dilemmat och anmälde tråden som försvann. Familjeliv tyckte att det var provocerande. Inte ett dugg jämfört med massa annat skir som finns här. All jävla porrreklam är tydligen ok bla. Inte nog med att tråden var ärlig och uppriktig ifrån mig utan den försvann och jag blev avstängd. Fattar nu att moderatorerna är några av småbarnsmammorna som skriver mycket i trådarna & blir så jävla provocerade. Maktmissbruk är det ju men ok, det är ju deras liv så det är väl ok antar jag.

• Mongoliet
    Physalis skrev 2018-11-14 09:48:22 följande:

Är det inte du som är lättkränkt då?

Uppenbarligen har du skrivit något som faller utanför vad som är välkommet på det här forumet, annars hade det fått vara kvar även om det anmäls.

Det är bara att rycka på axlarna och väcka frågan i ett annat forum där de inte är lika strikta.

Nej inte alls lättkränkt. Blir bara så förvånad hur något överhuvudtaget kan vara provocerande. Okända människor startar en tråd och undrar något. Tycker nog att nästan allt utom pedofili, rasism mm borde låtas vara. Vill ingen svara så glöms ju tråden bort ändå.
  • Mongoliet
    Physalis skrev 2018-11-14 10:05:01 följande:

Håller med dig men eftersom jag själv inte har lust att driva ett eget forum (och bestämma reglerna själv) så är jag nöjd med att följa reglerna på det här istället.

Jag själv anmäler sällen men en gång blev jag förvånad när jag anmälde en tråd med pedofilvarning och den fick vara kvar. Så det kan vara på det hållet också.

Alla moderatorerna var väl ute med sina hundar då.
Svar på tråden Hur lättprovocerade är ni?