• zgz

Kan vi prata om s.k "incels"

Anonym (Man) skrev 2018-11-13 15:47:20 följande:
    Vi kan lika gärna fråga katten.
    Och jag antar att du inte alls förstår att denna inställning är en stor bidragande orsak till att kvinnor inte är intresserade av dig??

• zgz
    AndreaBD skrev 2018-11-15 17:04:02 följande:
    Är det JAG som har varit arrogant och påstått att alla behöver si eller så? Det var ju du som har utgått ifrån att det är så för ALLA män, och för de flesta kvinnorna - så har jag tolkat det du skrivit. Rätta mig om jag har fel. Jag däremot har inte alls utgått ifrån att alla är som jag. Jag utgår ifrån att det är mycket olika. Och att det inte är biologiskt betingad, åtminstone inte helt, utan snarare ett krav som finns i samhället i vår tid. Jag tror inte det var så utpräglad förr i tiden. Och det varierar i olika delar av världen och under olika tidsperioder.
    Fast när du skriver detta:
    "Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet."
    så låter det faktiskt ganska arrogant och som att du tycker att bara för att du känner så funkar alla andra likadant.

Självklart kan man leva utan sex med andra och få bekräftelse på andra sätt än just sexuell bekräftelse. Men att hävda att denna bekräftelse + onani skulle ta bort behovet av sexuell närhet tror jag inte ett dugg på.
    Jag får bekräftelse och ibland kramar av mina vänner och jag onanerar regelbundet men det gör ju knappast att min vilja eller mitt behov av sex med andra försvinner.
  • zgz
    AndreaBD skrev 2018-11-15 18:39:03 följande:
    Jag har dock ändå menat det ganska allmänt. Dessutom är jag lite osäker om det inte är ett behov som samhället har skapat och därmed inget verkligt behov. Men det är bara en teori. Jag är inte omöjlig att övertyga heller.
    Ok. Jag kan delvis hålla med dig. Jag tror inte att det är helt och hållet skapat av samhället, men att rådande samhällsklimat med stort fokus på sex förstärker det. Om man hela tiden hör om/ser andra ha sex så är det klart lättare att fokusera på att man själv inte ?får? nåt än om det hela sköts privat och ingen pratar om det som förr i tiden.

Men oavsett om det är samhället som skapat eller inte så tvivlar jag inte på att människor som vill ha sex men inte får det mår dåligt av det. Men det ger dom såklart inte rätt att bli bittra, hatiska och eventuellt våldsamma (och effekten blir ju att dom har ännu svårare att få sex pga detta). Dom skulle nog må betydligt bättre om dom hittade nåt annat att fokusera på än bara (bristen på) sex.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"