AndreaBD skrev 2018-11-15 17:04:02 följande:
Är det JAG som har varit arrogant och påstått att alla behöver si eller så? Det var ju du som har utgått ifrån att det är så för ALLA män, och för de flesta kvinnorna - så har jag tolkat det du skrivit. Rätta mig om jag har fel. Jag däremot har inte alls utgått ifrån att alla är som jag. Jag utgår ifrån att det är mycket olika. Och att det inte är biologiskt betingad, åtminstone inte helt, utan snarare ett krav som finns i samhället i vår tid. Jag tror inte det var så utpräglad förr i tiden. Och det varierar i olika delar av världen och under olika tidsperioder.
Fast när du skriver detta:
"
Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet."
så låter det faktiskt ganska arrogant och som att du tycker att bara för att du känner så funkar alla andra likadant.
Självklart kan man leva utan sex med andra och få bekräftelse på andra sätt än just sexuell bekräftelse. Men att hävda att denna bekräftelse + onani skulle ta bort behovet av sexuell närhet tror jag inte ett dugg på.
Jag får bekräftelse och ibland kramar av mina vänner och jag onanerar regelbundet men det gör ju knappast att min vilja eller mitt behov av sex med andra försvinner.