• Ascendere

Kan vi prata om s.k "incels"

Kermit1561 skrev 2018-11-13 16:24:57 följande:

Kvinnor är generellt sett sämre på att veta vad kvinnor tänder på än män är, och det är rätt logiskt, de märker nämligen inte om de har fel och kan därför leva i fantasivärlden, om män har fel däremot så får de inte knulla och det blir tydligt att de har fel..

Helt samt, kvinnor tenderar ju att häva ur sig dumheter som att de tänder på män som hjälper till hemma, tar hand om barnen, som visar sina känslor osv.

När de i själva verket, omedvetet, vill ha män de kam kontrollera genom tillgången på sex.
  • Ascendere

För övrigt tycker jag det är bra att kvinnlig hypergami och nackdelarna med fri  sexualitet nu börjar diskuteras på allvar. 

Det får långt mer vittgående konsekvenser för hela samhället än man kunde tänka sig på 60-talet, sociologin har verkligen gått framåt på området. 

En sådan bieffekt är det sk cuckolding-fenomenet som man ser väldigt många trådar om här på forumet. 

• Ascendere
    poppa01 skrev 2018-11-13 21:37:33 följande:
    det borde inte ens diskuteras detta. att kvinnor inte vill ha män som är dumma i huvudet, har social fobi, är fula etc är synt förnuft och bra för samhälls utvecklingen. de män som mår dåligt över ensamheten kan ta antidepressiva, det hjälpte verkligen mig, det dödade min sexlust och längtan efter en partner .
    Jomen det handlar inte bara om extremfallen nu, utan man pratar om 80/20 principen, dvs att får kvinnor välja sexpartner helt fritt kommer 80% av kvinnorna att ligga med 20% av männen. 
  • Ascendere
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:

Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...

Ja precis.

Någon sa att leva i ett förhållande utan sex är som att leva i ett förhållande där man inte pratar med varandra alls. Utan sex = ingen koppling
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"