Inlägg från: Lånehajen |Visa alla inlägg
  • Lånehajen

Kan vi prata om s.k "incels"

enmanmedskägg skrev 2018-11-14 13:00:49 följande:

Ok, jag hör dig. Men hur är det kopplat till incels? 

Menar du att dessa män som invandrar till Sverige är snyggare, har högre social status, har mer materiella tillgångar, är mer förmögna än infödda svenska män?

Det behöver de naturligtvis inte vara men ett överskott är ju fortfarande ett överskott. Finns det betydligt fler män än kvinnor i en åldersgrupp är det ofrånkomligt att en del blir "över", såväl svenskar som invandrare.

Vad det har att göra med incels är väl att det ligger någon grund i att den omfattande invandring som skett har gjort det svårare att hitta en partner för en del män. Däremot tenderar givetvis den här typen av hatiska och många gånger egoistiska människor att gärna lägga över hela skulden på någon eller något annat istället för att se helheten och vad de själva kan göra.
  • Lånehajen
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-14 17:48:10 följande:

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.

Och hur lyckliga är de då i sina förhållanden? Varenda dag i princip startas det trådar på FL av människor som är missnöjda med sina obefintliga sexliv. Men du kanske är asexuell eller har ett lågt intresse av att ha sex?
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"