Inlägg från: Anonym (Sigrid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sigrid)

Kan vi prata om s.k "incels"

poppa01 skrev 2018-11-13 22:05:24 följande:
    prnt.sc/lh60u5
    Är det verkligen du på bilden? Har du kollat om du inte har en felaktig uppfattning om ditt utseende. Jag erkänner ärligt att jag inte ser en "snygg" kille på bilden, men det är ett helt normalt utseende (den bit av ansiktet som du visar). Det finns ingenting avvikande där. Du är inte ful, INTE per definition fysiskt oattraktiv. Att inte vara "snygg" är snarare en fördel än en nackdel eftersom "snygga" (pratar nu alltså ren snygghet på ytan, tänk filmstjärnor och fotomodeller) kan vara avskräckande för alla som inte betraktar sig själva som snygga - jag personligen skulle aldrig spana in en snygg man p g a fördomen att han kan få vem som helst och väljer därför någon som matchar i snygghet.

Vad gäller just dig tvivlar jag inte på att det finns aspekter av din person som antagligen gör dig oattraktiv för andra, eftersom du är medveten om att du inte attraherar kvinnor. Men det är inte ditt fysiska utseende. Jag är helt övertygad om att det är attityden som gör det.
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 08:31:21 följande:
    Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.
    Folk mår inte dåligt för att de inte får sex, folk mår dåligt för att de inte får närhet, både fysisk och psykisk. Orgasm kan vem som helst få på egen hand, det är den fysiska och psykiska närheten som behöver kompenseras.

Fysisk närhet kan man få via t ex dans. Så, kanske mer dans i skolan?? Så att folk i tidig ålder skaffar en vana att dansa och ha kroppskontakt som inte är sexuell till sin natur. Efter skolan finns då en större beredskap för att själv söka upp dans, t ex på kursverksamheter och sånt.

Som en fin bieffekt av social dans befinner man sig i ett socialt sammanhang istället för vid en dator, och har större chans att också få en verklig kontakt med en riktig människa.
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    Vad var det jag skrev egentligen?? Folk mår inte dåligt av brist på sex, de mår dåligt på grund av brist på allt det andra. Du kan hitta närhet och intimitet på alla möjliga andra sätt, men folk stirrar sig blinda på just sex. Varför? Kanske måste man börja utveckla en social kompetens, därefter kan man få närhet och intimitet, vilket leder till bekräftelse och - tadaa - du kan få sex.

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.
  • Anonym (Sigrid)
    Ascendere skrev 2018-11-14 18:24:47 följande:
    Ja precis.

Någon sa att leva i ett förhållande utan sex är som att leva i ett förhållande där man inte pratar med varandra alls. Utan sex = ingen koppling
    Det är ju också bullshit. Varför behöver du få orgasm ihop med din partner för att få koppling? Och hur tror du att t ex kvinnor som inte får orgasm tillsammans med sin partner (vanligt fenomen!) upplever det? Det är n ä r h e t e n som är avgörande, man kan uppleva närhet utan att ha sex.
  • Anonym (Sigrid)
    Lånehajen skrev 2018-11-14 18:37:49 följande:
    Och hur lyckliga är de då i sina förhållanden? Varenda dag i princip startas det trådar på FL av människor som är missnöjda med sina obefintliga sexliv. Men du kanske är asexuell eller har ett lågt intresse av att ha sex?
    Faktiskt, så är det bristen på närhet i förhållandet som gör dem olyckliga. Tyvärr är många helt inkompetenta på närhet så att de förväxlar det med sex. Var och en kan ju onanera när kåtheten gör sig påmind. Lämnar det en känsla av tomhet istället för tillfredsställelse är det närheten som fattas. Närhet leder ofta till mer kåthet dessutom. Gemensam tillfredsställelse - bingo! Brist på närhet skapar ofta brist på sexlust.
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:25:39 följande:
    Har du alls träffat nån incel?  Det finns en massa andra anledningar än brist på attraktion som anledning till att man blir incel. De jag har erfarenhet av har haft problem med själva raggandet, i övrigt har de varit normalt fungerande individer med kompisar, socialt liv etc. som folk har blivit attraherade av, de har bara sänt ut fel signaler när det gäller, blivit nervösa på ett sätt som tolkas som ointresse.  
    Inte alla som lever i ofrivilligt celibat blir "incels", det är en helt egen kategori av manliga oskulder. Och tro mig, det är brist på attraktion, för ingen blir attraherad av en incel.

Googla "romance tips for incels" för ett sjukt bra videoklipp som sätter fingret på problematiken och ringar in fenomenet incel. Klippet ligger på twitter och jag vet inte hur man länkar eller bäddar in dit.
  • Anonym (Sigrid)
    AndreaBD skrev 2018-11-15 10:46:07 följande:
    Det är kanske också begreppet "sexuell bekräftelse" som inte är något allmänt som alla människor är ute efter? Kanske är det inte så att kvinnor (bara) har lätt att få sån, kanske är de inte intresserade av sån? Vissa kanske är, men inte alla. Kanske inte alla män heller. Jag tycker inte att det är något som jag skulle behöva. Visst, jag vill ha en partner. Men av andra skäl. Mest för att jag vill ha sällskap.

Kanske är det inte heller något som människan verkligen behöver utan snarare något som har blivit inne att man ska behöva?  Det är väl mer samhällsberoende egentligen?
    Jag tror absolut att du har en poäng här. Människor mår bra av närhet men själva sexet är ju ur ett evolutionsbiologiskt perspektiv bara till för befruktning. Att vi gillar sex gynnar oss som art eftersom vi då får avkomma. Jag är absolut inte i något behov av sexuell bekräftelse, men hela samhället är så oerhört sexfixerat att vi tror att det är nåt fel på oss om vi inte har sex, eller att ett förhållande där man inte har sex flera gånger i veckan måste vara ett dåligt förhållande. Inget av det stämmer ju, och enda riktiga problemet med att en människa inte får ha sex med en annan människa är att han inte får skicka sina gener vidare. Get over it, liksom.

Kan också intyga att mycket sexuell bekräftelse som drabbar andra också ofta är ovälkommen. Typ som när snygga människor blir antastade av främlingar som blir attraherade. Det brukar inte hända mig, jag är inte särskilt snygg, hahaha. Men några som jag känner är ofta utsatta för det och det får dem att känna sig väldigt otrygga.
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:09:20 följande:
    Det beror på vad du menar med incels, om du menar den lilla högljudda extrema/våldsamma minoritet så är den rätt ointressant att diskutera, de är ett jobb för rättsväsendet, psykiatrin och är en del av en mer generell problematik kring utanförskap. Det jag diskuterar är de som faktiskt lider i det tysta och som i övrigt är rätt normala. 
    Nej, det beror inte på vad jag menar. Begreppet används för en viss grupp:
    en.wikipedia.org/wiki/Incel

Om du hittar på att det gäller en annan grupp människor kan du väl starta en egen diskussion? Det är ganska tydligt av trådstarten vilka som avses här.
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:09:20 följande:
    Det beror på vad du menar med incels, om du menar den lilla högljudda extrema/våldsamma minoritet så är den rätt ointressant att diskutera, de är ett jobb för rättsväsendet, psykiatrin och är en del av en mer generell problematik kring utanförskap. Det jag diskuterar är de som faktiskt lider i det tysta och som i övrigt är rätt normala. 
    Jag (kvinna) har för övrigt själv levt i ofrivilligt celibat länge, det gjorde min partner också innan vi träffades. Kanske var det därför vi kunde knyta an till varandra, därför att det fanns en omedelbar igenkänning och förståelse, trots alla andra sätt som vi inte liknar varandra.

Ingen av oss var dock vad man idag skulle kalla "incel", celibatet till trots.
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-11-15 14:04:54 följande:
    Det här var något av det dummaste jag någonsin läst. Har du EN enda historisk källa, på att folk skulle ha lämnat sina barn till homosexuella män för avlastning? Att en del kvinnor som hamnade på sådana arbeten - barnsköterska, guvernant, skolfröken - kanske var HEMLIGT homosexuella är en annan sak. De ville inte gifta sig med män och att gifta sig med en kvinna gick inte, alltså var de tvungna att försörja sig själv på de arbeten som stod till buds på den tiden. Som guvernant eller barnsköterska i en familj fick de dessutom utlopp för lite av sin längtan efter egna barn och att tillhöra en familj. 
    Homosexualitet är lite av ett evolutionärt mysterium, men det som AndreaBD skriver stämmer faktiskt (även om det är en teori och även om du fyller på med din egen tolkning). Det handlar snarare om att homosexuella tar större ansvar för den övriga familjen i brist på egen avkomma, vilket ger familjen som helhet evolutionära fördelar (det är ju inte de homosexuella själva som förökar sig). Även i djurvärlden ger samkönade förhållanden evolutionära fördelar, exempelvis fåglar har större chans att föda upp sina ungar om de hjälps åt med ruvning och matning när det är brist på hanar. Självklart ska någon också befrukta äggen, men honorna behöver ju inte varsin hane till det.
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Man) skrev 2018-11-16 18:34:32 följande:
    Ungefär så, med den skillnaden att jag inte håller med den gode Jordan.

Jag har inte sett hans videos, så ditt "med" visade sig fel, det med.
    Sökresultat av "women are chaos" + "jordan peterson" = 299 träffar
    Enbart "women are chaos" = 3670 träffar

Min tolkning är att du har lyssnat alldeles för mycket på dem som har lyssnat på Jordan Peterson, alternativt att Jordan Peterson har örat mot marken och använder ett redan etablerat uttryck i de kretsar du lyssnar på, för att slå an en ton och vinna sympati.

Oavsett vilket har du ju inte kommit på uttrycket själv, utan är i högsta grad del av en viss diskurs, som i princip alla kvinnor tar avstånd ifrån.

Lycka till i ditt letande efter kärlek och sex, hördudu!
  • Anonym (Sigrid)
    EnAnonumius skrev 2018-11-18 18:58:52 följande:
    Nu måste jag gå in här.. "Sökresultat" säger inte ett skit som bevisning. 
    Hemsidor skriver in en hel del "söktaggar" och det är bara enskilda ord som man använder inte "meningar" eller två/tre/fyra ord på dessa taggar.
    Det stämmer inte. Citationstecknen betyder att man får träffar på alla instanser där dessa ord förekommer i exakt den kobinationen.

women are chaos (utan citationstecken) ger 207 000 000 resultat.
    "women are chaos" ger 2800 träffar (betydligt färre alltså)
    "chaos are women" ger faktiskt 21 i ärlighetens namn helt oväntade träffar (vem hade trott på den ordföljden?), vilket gör mig ganska nyfiken.

Det olika sökresultat bevisar är alltså hur ofta dessa ord förekommer i samma ordning på internet. Det är knappast en vetenskaplig metod, men syftet är bara att ringa in ett visst språkbruk och diskursivt sammanhang för en diskussion på internet. Till det duger det fint. Testar du "women are chaos" själv kommer du att se hur starkt associerade de är med Jordan Peterson. Det går bra att följa länkarna och läsa vad det står där. 
  • Anonym (Sigrid)
    EnAnonumius skrev 2018-11-20 10:50:45 följande:
    Här bevisar du att du struntat helt i att läsa mitt inlägg egentligen. Så torka bort flinet och läs det en gång till återkom sedan när du har visat att du läst det. 

Fast innan du läser mitt inlägg igen, så kan du börja med att låta bli med att "ta för givet" (om personen bakom skärmen), att man inte har testat själv innan man har svarat. Eller inte känner till att en frassökning skulle ge mindre träffar på nätet.
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-18 19:38:42 följande:
    Det olika sökresultat bevisar är alltså hur ofta dessa ord förekommer i samma ordning på internet. Det är knappast en vetenskaplig metod, men syftet är bara att ringa in ett visst språkbruk och diskursivt sammanhang för en diskussion på internet.
    Frassökning som det också kallas för. Visst det ger "mindre antal träffar", men knappast av denna anledning du uppger här. Frassökning är lika beroende av taggar (som hemsidans ägaren lägger in), dock så frassökningen väljer de hemsidor där dessa "taggar" står tillsammans.

Och nej antalet sökträffar säger inget och ringar knappast in något.
    För även om man kör med frassökning så ändras sökresultatet kontinuerligt.
    Så det enda sökresultat säger, med eller utan frassökning, var hur det såg ut i exakt det ögonblicket man sökte, det säger inget om hur ett sökresultat skulle se ut nån timme senare, eller ens 10 minuter senare.. Så nej det är inte ens "intressant" ur ett diskursivt sammanhang.
    Du är för jävla otrevlig, vet du det? Det är inte ett flin, det är ett leende, som signalerar vänlighet. Det här är ett flin: . OBS! Används endast som demonstration, inte för att faktiskt uttrycka ett flin. Jag är ganska sur just nu, använder därför ingen emoji.

Att det inte är intressant är din åsikt, jag delar inte den. Ha en bra fortsatt dag!
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Man) skrev 2018-11-21 14:44:29 följande:
    EnAnonumius skrev 2018-11-18 18:58:52 följande:
    Nu måste jag gå in här.. "Sökresultat" säger inte ett skit som bevisning. 
    Hemsidor skriver in en hel del "söktaggar" och det är bara enskilda ord som man använder inte "meningar" eller två/tre/fyra ord på dessa taggar. Sökmotorer använder sig av. Så ett "sökresultat" säger inget alls som någon "bevisning" och/eller som förklaring på mot/för något i sig och kan inte användas för eller emot när man skall kunna argumentera för sak, om man tycker någon har rätt eller fel vill visa på något.
    Då sökresultat kan ändras på några timmar.

För att illustrerar en smula. Jag använde mig av det du skrev som sök ord.

* "women are chaos" + "jordan peterson"  sökresultat 283 träffar

Så det enda du lyckas att åstadkomma med "sökresultaten" här, är att du visar hur duktig du är på att kunna skriva in en text i "sökrutan" för att sedan trycka på "sökknappen", för att få upp ett antal träffar att bläddra igenom.

Skall du diskutera emot, exempelvis "(Man)", så bör du komma med bättre än så här med inledning av något så intetsägande som "sökresultat".

P.S
    Vad jag tycker om Anonym(Man) och hans utlåtande och vad han skriver, det framgår nog tydligt i sista meningen i in lägg #231.

Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-20 12:44:31 följande:
    Du är för jävla otrevlig, vet du det? Det är inte ett flin, det är ett leende, som signalerar vänlighet. Det här är ett flin: . OBS! Används endast som demonstration, inte för att faktiskt uttrycka ett flin. Jag är ganska sur just nu, använder därför ingen emoji.

Att det inte är intressant är din åsikt, jag delar inte den. Ha en bra fortsatt dag!
    Så slutade ännu en catfight mellan två kvinnor i ett totalt upplösande av argument och endast i känslor...

Exakt ni hittar ingen koppling, eftersom jag uppfann begreppet.

Jag säger det igen eftersom det är sant. Kvinnor är kaos.

Vilket skulle visas.

Skärp dig, du uppfann inte begreppet.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"