EnAnonumius skrev 2018-11-20 10:50:45 följande:
Här bevisar du att du struntat helt i att läsa mitt inlägg egentligen. Så torka bort flinet och läs det en gång till återkom sedan när du har visat att du läst det.
Fast innan du läser mitt inlägg igen, så kan du börja med att låta bli med att "ta för givet" (om personen bakom skärmen), att man inte har testat själv innan man har svarat. Eller inte känner till att en frassökning skulle ge mindre träffar på nätet.
Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-18 19:38:42 följande:
Det olika sökresultat bevisar är alltså hur ofta dessa ord förekommer i samma ordning på internet. Det är knappast en vetenskaplig metod, men syftet är bara att ringa in ett visst språkbruk och diskursivt sammanhang för en diskussion på internet.
Frassökning som det också kallas för. Visst det ger "mindre antal träffar", men knappast av denna anledning du uppger här. Frassökning är lika beroende av taggar (som hemsidans ägaren lägger in), dock så frassökningen väljer de hemsidor där dessa "taggar" står tillsammans.
Och nej antalet sökträffar säger inget och ringar knappast in något.
För även om man kör med frassökning så ändras sökresultatet kontinuerligt.
Så det enda sökresultat säger, med eller utan frassökning, var hur det såg ut i exakt det ögonblicket man sökte, det säger inget om hur ett sökresultat skulle se ut nån timme senare, eller ens 10 minuter senare.. Så nej det är inte ens "intressant" ur ett diskursivt sammanhang.
Du är för jävla otrevlig, vet du det? Det är inte ett flin, det är ett leende, som signalerar vänlighet. Det här är ett flin:

. OBS! Används endast som demonstration, inte för att faktiskt uttrycka ett flin. Jag är ganska sur just nu, använder därför ingen emoji.
Att det inte är intressant är din åsikt, jag delar inte den. Ha en bra fortsatt dag!