Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Kan vi prata om s.k "incels"

CarinaL26 skrev 2018-11-13 10:19:58 följande:

Sluten psykiatrisk vård.

Och då syftar jag bara på dem som verkligen hatar kvinnor och anser att samhället i allmänhet och kvinnorna i synnerhet är skyldiga till deras tillkortakommanden.

Men män som ofrivilligt är oskulder och inser att det varken är kvinnors eller samhällets fel räknar jag inte in till denna grupp. Dem kan jag snarare känna sympati för.

Nough said.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 21:09:24 följande:

Kvinner borde bli bättre på att ragga o ta för sig! Då blir dessa män nog mindre bittra.

Varför skulle de bli mindre bittra? Kvinnorna skulle knappast ragga på dem, eller hur?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 23:17:03 följande:

Jaha, väldigt vilka fördommar du har om incels då?!

Det finns en anledning till att de är oskulder och anledningen är att kvinnor inte attraheras av dem. Och attraheras man inte av dem raggar man inte på dem. Svårt?
  • Anonym (Mia)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:25:39 följande:

Har du alls träffat nån incel?  Det finns en massa andra anledningar än brist på attraktion som anledning till att man blir incel. De jag har erfarenhet av har haft problem med själva raggandet, i övrigt har de varit normalt fungerande individer med kompisar, socialt liv etc. som folk har blivit attraherade av, de har bara sänt ut fel signaler när det gäller, blivit nervösa på ett sätt som tolkas som ointresse.  

Och blir de nervösa är de oattraktiva som partner. Svårt att förstå? Det betyder inte att de är dåliga människor men är de inte säkra på sig själva finns inte en chans att kvinnor faller för dem.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-15 12:17:40 följande:

Är det svårt att förstå att kvinnor i allmänhet inte tar första steget vid dejting och raggning? 10-15 % av alla män på dejtingsidor får de allra flesta mejlen från kvinnor medan det för kvinnor är ca 60 %. Källan har jag inte nu men det går att googla på att det är en skev fördelning mellan vilka som tar första steget. Eller menar du att 85-90% av alla män är incels eller oattraktiva?

Goddag - Yxskaft
  • Anonym (Mia)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:50:20 följande:

Precis! Att man är incel innebär alltså inte nödvändigtvis att man är social inkompetent, har grava problem eller är missanpassad, det innebär bara att man har svårt att träffa någon. Man kan alltså fungera utmärkt i ett förhållande och vara världens bästa människa men ändå incel. 

Ironisk nog är det här förmodligen skälet till varför egocentriska arslen inte har svårt att träffa nån, de bryr sig inte lika mycket och blir alltså inte nervösa på samma sätt och det gör att de framstår som självsäkrare och lyckas därför med raggandet.  

Det är just sådana här föreställningar som man kan jobba med, att män inte skall behöva vara självsäkra för att vara attraktiva. Inte minst kvinnor skulle vinna på det. 

Snälla du, tror du att man ändrar utan vidare vad man tycker är attraktivt? Det är biologi det handlar om.

Du kan lika gärna be incels träna på att tända på män för då har de förmodligen större chans.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"