Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Kan vi prata om s.k "incels"

Kermit1561 skrev 2018-11-14 08:31:21 följande:
    Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.
    Jo det spelar en stor roll. För många (inte alla men många) som försöker ju kräva att sex skall vara en "mänsklig rättighet" och använder det i sina argument med, men det är det faktiskt inte en "mänsklig rättighet".

Spelar det ingen roll om det är män eller kvinnor det handlar om. Sex är ingen rättighet, och ingen har skyldighet att ge knull.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 09:58:30 följande:
    Nej det är inte många som hävdar att det är en rättighet. Det är några få högljudda och de används som ursäkt för att skita i alla dem som faktiskt vill föra en vettig diskussion.
    Det är människor som du som hindrar en produktiv diskussion genom att hela tiden lyfta upp de få extremaste fallen i stället för att fokusera på de vettiga.

Det är iofs inget unikt för detta, oavsett om man diskuterar incels, islam, Jordan P eller feminism så är det de extrema som får uppmärksamhet.
    Nej jag, och andra, hindra inte diskussionen bara för att man inte vinklar den på det sättet du vill att det skall vinklas på.

Sedan så är det rätt så dumt gjort av dig att säga att "andra hindrar diskussionen".. Vad gör du själv för att lösa problemet?  Inte ett skit, du lägger ju inte ens ett förslag. 

Sedan så väljer du att slänga skit på andra när du inte får det förväntade svaret ocjh försöker med "sådan som du hindra ju en produktiv diskussion".

Du själv bidra knappast till en produktiv diskussion när du skriver jag citera dig och dina egna ord.
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 08:31:21 följande:
    Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.
    (slut citat)

Precis samma logik som feminister har har du, de bara slänger ur sig "det är skäl nog att göra något åt problemet", men likt DIG så lägger de inga egna förslag på lösningar.  Så du uppmuntra ju knappast att ha en konstruktiv diskussion.

Så du kan ju skaka hand med närmsta radikalfeminist, ni är ju lika pissdåliga på att komma med egna förslag och inbillar er båda att det räcket med att säga "något måste göras åt problemet" och tror att det skall ge en konstruktiv diskussion.

Men jag förväntar mig inte att du skall förstå detta enkla.

• EnAnonumius
    Anonym (÷) skrev 2018-11-14 12:47:33 följande:
    Hur skulle någon kunna diskutera sig fram till en lösning på problemet?
    De som inte attraherar andra som sexpartners kan inte göra så mycket mer åt det än att acceptera situationen eller försöka bli mer attraktiva om de håller sig inom lagens gränser. Vad är det att diskutera ens?
    Håller med.

Sedan så uppmuntras det ju knappast till att ha en konstruktiv diskussion med människor (kvinnor som män)  som enbart säger "det måste ju lösas" och vägra sedan i samma andetag att komma med egna förslag på lösningar.

• EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 16:55:03 följande:
    Jag har kommit med förslag i tex mitt förra inlägg. Tyvärr så passerar ju sådana inlägg okommenterade eftersom folk som du hellre diskuterar självklarheter som att man inte ska tvinga någon till sex.
    Jasså?

Ja först i inlägg #117 så blev du väl TVUNGEN att lägga eget förslag efter att "Anonym (÷)", tvungen att fråga dig efter den av dig.  Det var ju knappast nå¨got du utlämnade frivilliogt.

Det var tydligen för svårt, rent av överkurs, för dig att frivilligt lämna förslag genast, men betydligt lättare att sitta och bjäbba om "hur andra hindra diskussionen".

• EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    Nej jag håller visso med att med om att det knappast går att använda dans för ändamålet, att få intimitet, bekräftelse och närhet på.

Dock detta med närhet, intimitet, bekräftelse och en "massa annat" (vad det nu inbegriper med det slarviga svepande utlåtandet), behövs knappast sex för.

Men många är så fixerande att sex är det ENDA sättet att att få (fysisk) intimitet, bekräftelse och närhet på.

• EnAnonumius
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-14 17:48:10 följande:
    Vad var det jag skrev egentligen?? Folk mår inte dåligt av brist på sex, de mår dåligt på grund av brist på allt det andra. Du kan hitta närhet och intimitet på alla möjliga andra sätt, men folk stirrar sig blinda på just sex. Varför? Kanske måste man börja utveckla en social kompetens, därefter kan man få närhet och intimitet, vilket leder till bekräftelse och - tadaa - du kan få sex.

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.
  • EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 19:54:28 följande:
    Sexuell bekräftelse går bara att få genom sex med någon annan, det hjälper inte hur många kramar man får av en mamma som som säger att man är världens bästa, det kommer aldrig ersätta en partner. Det går nämligen inte att ersätta en sorts bekräftelse med en annan, det är ju ironisk nog vad många sexmissbrukare gör, de knullar runt men mår ändå inte bättre eftersom de inte behöver sexuell bekräftelse, de behöver bekräftelse på andra områden.  
    Varför blandar du in din mamma i det hela? Vad har hon med saken att göra?
    Jag har inte blandat in din mamma så lämna henne utanför. Jag är inte intresserad av att höra om din mamma i diskussionen.

Ja sexuell bekräftelse ja.
    Men det ar inte det du skrev.
    Låt mig fräscha upp ditt minne lite.

Fräschar upp ditt minne lite:
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    (slut på uppfräschat av ditt minne)
    Man kan få intimitet, bekräftelse och närhet av sin kärlekspartner utan att ens behöva blanda in sex.

Bara för att du blankvägra att fatta att man kan få detta från sin partner (om man har någon), utan att knulla/sexa får stå för dig.

Men du bekräftade ju min tes ändå. Att du, liksom många andra män, verkar vara så otroligt fixerade vid att sex är det enda sättet man kan få närhet, intimitet och bekräftelse på.  Drömmer

• EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-13 17:07:31 följande:
    Det tror inte jag heller, men för grupp 1 däremot skulle det göra skillnad om man faktiskt problematiserade kvinnors syn på män. För förändringen som man skulle behöva göra handlar ju inte om att tvinga kvinnor till sex eller att de skall vara schyssta utan om att göra samma sak med kvinnor som man har gjort med män de senaste 100 åren, dvs ifrågasätta deras syn på det motsatta könet. 

Kermit1561 skrev 2018-11-14 18:49:45 följande:
    Jag skrev om det redan i #74.....
    Kallar du det för lösning? *rofl*

Men vad bra.
    Med din idé på lösning så har du ju legitimerat RADIKALfeminismens syn.
    Samma dumma logik bakom din lösning som  RADIKALfeminismens lösning, att det skall vara okey att förtycka männen i några 100år bara för att kvinnan var förtyckt i några hundra år..

Eller med din idé på lösning, så skall svarta människor få ta vita som slavar, bara för att vita tog svarta som slavar för några hundra år sedan..

Verkligen "bra förslag på lösning". *inte*. 

• EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:18:38 följande:
    Har du inget bättre än guilt by association och halmgubbar att komma med som argument? 
    Ha ha ha,
    Så det är helt okey för dig att för att använda "guilt by association" och lite halmgubbar, men inte andra?

Ja ja bra då vet jag.  
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:13:43 följande:
    Som sagt sex är det enda som ger sexuell bekräftelse och det är det dem saknar. Att kvinnor har svårt att inse betydelsen av sex förstår jag eftersom sexuell bekräftelse är så mycket enklare att få för kvinnor. Är man rik är inte pengar nått problem heller... 
    Ja jag har aldrig sagt något annat. Att om man vill ha sexuell bekräftelse så är det sex som gäller.
    Fast det var ju inte så du skrev faktiskt. Du svamlat  ju intimitet, närhet och bekräftelse.  För dess saker så behöver man inte just sex för att få.

Jasså är verkligen sexuell bekräftelse så mycket enklare för kvinnor?
    Enligt vem? Dig?

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2018-11-16 13:23:37 följande:
    Att han kommit fram till det själv kan vi avskriva eftersom han upprepar exakt samma språkbruk som han lärt sig utifrån.

Du får väl lista vilka dessa teorier är då, och sen framföra kritik mot dem.

Min gissning är att du inte klarar av någon av dessa.
    Man har sett dig i sp många olika trådar..

Alltid samma kassa attityd från dig. Delar man inte din åsikt kring män och kvinnor, och inte får rätt till varje pris i det du skriver så rapar du upp du ur dig samma mantra: "du låter som stadsfeministerna" och "det är typiskt feminister".

Man kan ju undra om du har skaffat in en floskelgenerator. Drömmer

• EnAnonumius
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-18 13:04:07 följande:
    Sökresultat av "women are chaos" + "jordan peterson" = 299 träffar
    Enbart "women are chaos" = 3670 träffar
    Nu måste jag gå in här.. "Sökresultat" säger inte ett skit som bevisning. 
    Hemsidor skriver in en hel del "söktaggar" och det är bara enskilda ord som man använder inte "meningar" eller två/tre/fyra ord på dessa taggar. Sökmotorer använder sig av. Så ett "sökresultat" säger inget alls som någon "bevisning" och/eller som förklaring på mot/för något i sig och kan inte användas för eller emot när man skall kunna argumentera för sak, om man tycker någon har rätt eller fel vill visa på något.
    Då sökresultat kan ändras på några timmar.

För att illustrerar en smula. Jag använde mig av det du skrev som sök ord.

* "women are chaos" + "jordan peterson"  sökresultat 283 träffar

Så det enda du lyckas att åstadkomma med "sökresultaten" här, är att du visar hur duktig du är på att kunna skriva in en text i "sökrutan" för att sedan trycka på "sökknappen", för att få upp ett antal träffar att bläddra igenom.

Skall du diskutera emot, exempelvis "(Man)", så bör du komma med bättre än så här med inledning av något så intetsägande som "sökresultat".

P.S
    Vad jag tycker om Anonym(Man) och hans utlåtande och vad han skriver, det framgår nog tydligt i sista meningen i in lägg #231.

• EnAnonumius
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-18 19:38:42 följande:
    Till det duger det fint. smile1.gif Testar du "women are chaos" själv kommer du att se hur starkt associerade de är med Jordan Peterson. Det går bra att följa länkarna och läsa vad det står där. 
    Här bevisar du att du struntat helt i att läsa mitt inlägg egentligen. Så torka bort flinet och läs det en gång till återkom sedan när du har visat att du läst det. 

Fast innan du läser mitt inlägg igen, så kan du börja med att låta bli med att "ta för givet" (om personen bakom skärmen), att man inte har testat själv innan man har svarat. Eller inte känner till att en frassökning skulle ge mindre träffar på nätet.
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-18 19:38:42 följande:
    Det olika sökresultat bevisar är alltså hur ofta dessa ord förekommer i samma ordning på internet. Det är knappast en vetenskaplig metod, men syftet är bara att ringa in ett visst språkbruk och diskursivt sammanhang för en diskussion på internet.
    Frassökning som det också kallas för. Visst det ger "mindre antal träffar", men knappast av denna anledning du uppger här. Frassökning är lika beroende av taggar (som hemsidans ägaren lägger in), dock så frassökningen väljer de hemsidor där dessa "taggar" står tillsammans.

Och nej antalet sökträffar säger inget och ringar knappast in något.
    För även om man kör med frassökning så ändras sökresultatet kontinuerligt.
    Så det enda sökresultat säger, med eller utan frassökning, var hur det såg ut i exakt det ögonblicket man sökte, det säger inget om hur ett sökresultat skulle se ut nån timme senare, eller ens 10 minuter senare.. Så nej det är inte ens "intressant" ur ett diskursivt sammanhang.

Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"