Kan vi prata om s.k "incels"
Googla "romance tips for incels" för ett sjukt bra videoklipp som sätter fingret på problematiken och ringar in fenomenet incel. Klippet ligger på twitter och jag vet inte hur man länkar eller bäddar in dit.
Självklart ska dessa få hjälp för sin psykiska ohälsa. De har rätt till samma system som alla andra, med terapi eller kanske medicinering. Kanske kombineras med någon slags livscoachning för att kunna utvecklas? Jag vet inte, men givetvis har alla som mår dåligt rätt till hjälp.
Men vi måste vara tydliga med att inställningen som de mer radikala ( i.e han på filmen ), som menar på att samhället och kvinnor är skyldiga dem sex måste bekämpas med all önskvärd tydlighet.
Om dessa pojkar och män fastnar i den föreställningen så kan det bli oerhört destruktivt för dem själva, och i förlängningen för samhället, som i fallet Elliot Rodgers.
Snälla du, tror du att man ändrar utan vidare vad man tycker är attraktivt? Det är biologi det handlar om.
Du kan lika gärna be incels träna på att tända på män för då har de förmodligen större chans.
Det är inte den enda funktionen som homosexualitet har. Det har också tidigare haft funktionen att de var individer som kunde hjälpa andra med sina barn då de själva inte hade några. Barnvakt och avlösare - det låter konstigt, men det lär ha varit så förr i tiden. Även hos djur.
Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet.
Inte en enda på forum för incels visar ett enda tecken på att vara någotsånär normala.
De som dessutom påstår att mängder av välfungerande killar inte lyckas i relationer brukar för att bevisa detta länka till dessa forum med ofungerande killar.
Jordan P pratar mycket om dessa killar som skyller på samhället, feminism osv. och säger mer eller mindre rätt ut att det är killarna som det är fel på och att de ska ta tag i sig själva
Men det är ju den typen av "incels" vi pratar om. Den andra kategorin, de som är snälla och inte våldsamma eller destruktiva mot andra och samhället, är ju inte en fara för någon annan, och ej heller vad denna tråd har handlat om någonstans.
Vi behöver inte ens blanda in dem i diskussionen. Jag skapade tråden för att jag ville diskutera hur vi hanterar män som han i filmen i TS. Det är långt ifrån alla som polisen ens har möjlighet att upptäcka.
Hur hanterar vi såna män när vi stöter på dem i vår vardag? Hur bemöter vi dem när det sipprar ut hat och misogyni? Sätter vi ner foten och stoppar dem tidigt innan de hinner gå för långt i deras snedvridna idévärld?
Knappast, de på forum som påstår att samhället kommer att gå under för att en del inte får partners länkar ofta till dessa forum och påstår att detta visar på att sådär 4 av 10 män aldrig kommer att bilda familj.Dessa personer önskar sig tillbaka till annan tid eftersom de av något skäl tror att de då skulle hitta en partner och bilda familj vid 20 års ålder när det i själva verket var så att förr så gifte man sig först kring 30 år när man hade jobbat under många år och fått råd med att försörja fru och barn