Inlägg från: Anonym (lilla lilla gumman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lilla lilla gumman)

Arga blickar

Shakinah skrev 2018-11-15 17:55:06 följande:

Nu har jag inga barn, men jag bara måste få säga att barnen ska få ha roligt och leka hur mycket de vill.  För sedan växer de upp och då blir det mindre lek och mer allvar.  

Göbben gjorde rätt.  Han gick hem, där han kan hålla sig i fortsättningen.  Låt barnen få leka och ha kul.   

Fast nu verkar det inte handla om lek. Ts beskriver situationen som "allmänt hysterisk".
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 17:57:36 följande:

Det var alltså inget bus och ?härjande?, de var ledsna. Minsta slåss när hen är arg/ledsen och triggade mellanbarnet som slog tillbaka och så fortsatte det. Varken ätbart eller annat fungerade, inte ens telefonen som brukar vara ett säkert kort dög.

Pappan finns med i bilden, men han jobbade så jag hade inget annat val än att ta med allihopa, dessutom var det de som bråkade som hade tiden.

Om jag inte minns helt fel har man rätt att vara hemma med ett barn om den andra föräldern har ett läkar-/tandläkarbesök med ett annat barn. Så var det i alla fall när mina var små men det kanske har ändrats.

• Anonym (lilla lilla gumman)

Som jag ser det verkar det mest handla om bristande planering från ts´och den andra förälderns sida. Om man planerat ordentligt hade man inte behövt hamna  i den här situationen.

Med god planering kommer man långt. Jag hade själv livliga barn (som nu är tonåringar) och det krävdes en del strategier för att vardagen skulle flyta smärtfritt.

Jag förstår verkligen att livet kör ihop sig ibland men man kunde kanske valt en annan tandläkartid om man nu visste att pappan inte kunde ta ledigt just den dagen. Om situationen på jobbet ändrades med kort varsel kanske man borde ringt och bokat om tandläkartiden.

Ts skriver att barnen var trötta, även här kunde man planerat bättre och fått en tid som passat bättre.  Jag förutsätter här att det inte handlade om ett akutbesök.

Jag kan förstå att den äldre mannen blev trött och irriterad men det kan heller inte varit särskilt roligt för barnen. De verkar haft en jobbig stund och jag hoppas att själva undersökningen/behandlingen ändå gick bra.

Svar på tråden Arga blickar