• AlternateAlternative

Håriga & orakade kvinnor. Vart är ni?

Jag tokgillar kvinnor som kör den naturella stilen gällande kroppsbehåring. Detta innebär helt orakat & otrimmat där det faktiskt växer hår på vuxna människor. Lite av en kink för mig, det må vara. Men det är enligt mig själv väldigt fint, kvinnligt och attraktivt. Men vart hittar man er någonstans...Då jag har varit och fortfarande är ute efter en fling har jag försökt annonsera på kontaktsidor som tyvärr ofta tenderar att vara oseriösa och bestå utav 99 % män. Ganska hopplöst känns det som. 

Någon som har lust att snacka i ämnet kvinnlig kroppsbehåring kanske? 

• Svar på tråden Håriga & orakade kvinnor. Vart är ni?
  • Anonym (Håriga kvinnor mm)

Jag undrar samma sak, orakat är bara så mysigt

• Anonym (Maria)

Skönt att höra att det finns män där ute som inte kräver rakat????????????????

Jag rakar inte, avskyr det men det känns som om det är ett krav idag

• AlternateAlternative

Skönt att höra att det finns kvinnor som inte rakar sig!

Föredrar du att vara helt orakad överallt eller bara på vissa ställen på kroppen?

Vad är din ungefärliga ålder? Mest nyfiken...

Anonym (Maria) skrev 2018-11-13 20:34:04 följande:

Skönt att höra att det finns män där ute som inte kräver rakat????????????????

Jag rakar inte, avskyr det men det känns som om det är ett krav idag!

• Anonym (Maria)
    AlternateAlternative skrev 2018-11-13 20:57:17 följande:

Skönt att höra att det finns kvinnor som inte rakar sig!

Föredrar du att vara helt orakad överallt eller bara på vissa ställen på kroppen?

Vad är din ungefärliga ålder? Mest nyfiken...

Just nu är jag helt naturlig???? men i normala fall rakar jag armhålorna och benen. Jag är 30 år
  • AlternateAlternative
    Anonym (Maria) skrev 2018-11-13 21:07:26 följande:
    Just nu är jag helt naturlig???? men i normala fall rakar jag armhålorna och benen. Jag är 30 år
    Trivs du med att vara helt naturlig som du är nu där du även är orakad under armarna och på benen?

Rakar du dig under armarna och på benen på t.ex sommaren och i så fall varför om ditt svar på översta frågan är ja?

Har du en partner som tycker det ena eller det andra kring det faktum att du inte alls rakar dig mellan benen och emellanåt under armarna och på benen?
  • Anonym (Finns)

Vi finns. Jag har slutat raka mig, och det är så skönt att slippa! Och min kille älskar det!

• AlternateAlternative
    Anonym (Finns) skrev 2018-11-13 21:19:38 följande:

Vi finns. Jag har slutat raka mig, och det är så skönt att slippa! Och min kille älskar det!

Härligt att höra! Vad var anledningen till att du beslöt dig för att sluta upp med att raka dig? Rakar eller trimmar ingenting någonstans på kroppen numera eller? Så bra att din kille älskar det :) Var det något av en överraskning för dig eller något han sagt att han gillade dessförinnan?
  • Anonym (Finns)
    AlternateAlternative skrev 2018-11-13 21:29:00 följande:

Härligt att höra! Vad var anledningen till att du beslöt dig för att sluta upp med att raka dig? Rakar eller trimmar ingenting någonstans på kroppen numera eller? Så bra att din kille älskar det :) Var det något av en överraskning för dig eller något han sagt att han gillade dessförinnan?

Han sa att han gillade orakat och jag provade med att sluta. Och det är ärligt talat skönt att slippa hålla på! Jag rakar ingenting just nu. Plockar bara enstaka strån på ansiktet.
  • AlternateAlternative

Har en annan undran. Antar att en hel del kvinnor helt enkelt vare sig rakar eller trimmar sig överhuvudtaget av varierande skäl.Inget konstigt självfallet.

Min fråga är följande. Undrar om det är många utav er som är väldigt noggranna med att raka er under armarna, på benen och bikinilinjen och kanske än mer än så under typ våren och sommaren dvs under badsäsongen, för att under hösten och vintrarna inte raka eller trimma er överhuvudtaget?

Om ja, så är min följdfråga varför det funkar för er att vara håriga under årets mörkare och kallare månader men inte under resten av året. Är det för er omgivning eller för er själva undra i så fall jag? Borde man inte göra det man trivs bäst i oavsett vilken årstid det är (tänker bara högt med det sagt).

Är nyfiken, svara gärna :) 

• Anonym (Rakar inget)

Jag rakar mig inte alls , inte underliv , under armar eller ben. Gjorde det när jag var tonåring, men insåg sen har mycket jag gillar hår på män, (alltså mycket eller lite spelar inte så stor roll, mer att själva behåringen är sexig i alla sina utföranden. Som att håret markerar var det är "intressant", som en kroppslig skattkarta... )

Det gjorde att jag kunde släppa fram min egen åsikt även om min behåring- jag tycker att det är sexigt. Och då insåg jag ju att jag absolut inte rakade mig "för min skull" som vi alla sa/säger, och då blev det omöjligt att fortsätta. Blir avtänd på tanken att "kuva mig" inför vad andra tycker.

Svar på tråden Håriga & orakade kvinnor. Vart är ni?