• Anonym (vera)

Socanmälan efter polis hjälpt mig med våld i hem?

Bananböjaren skrev 2018-11-18 14:50:04 följande:

Socialen är tyvärr ionte din vän. Det var ett misstag att dra in samhället i er familjära situation. Du borde ha hittat en lösning själv. Samhällets uppgift är att skapa fin statistik och förbättra nationalekonomin. Dom skiter fullständigt i dig och dina barn så länge som ni inte befläckar statistiken på nått sätt.

Det där är bara struntprat!
    Varför försöker du skrämma ts med dina lögner?

Jag har varit i ts situation. När jag äntligen fick mod att polisanmäla och soc kopplades in fick jag den bästa hjälpen. De beviljade mig förtur i bostadskön bland annat. 
    Sedan under rättegången, det var en stor rättegång med många åtalspunkter, erbjöd de samtalsstöd både till mig och mitt barn. Jag tackade nej men mitt barn provade ett par tillfällen, det var dock inget för just mitt barn men många barn får bra stöd och hjälp av dessa samtal.

Soc har ett speciellt program som heter "Trappan" för barn som levt i våldsamma miljöer. För många är det till stor hjälp.

Man får många bra tips och råd, iallafall om man har turen att få en bra handläggare. Man kan annars be om att få byta.
Svar på tråden Socanmälan efter polis hjälpt mig med våld i hem?