• miniilo86

    Hur skulle ni göra? Försöka bli gravid direkt efter missfall eller vänta ?

    Hej!

    Jag fick ett tidigt missfall förra veckan. Mitt första. Läkaren sa att vi skulle vänta med att bli gravida tills efter första mensen. En annan läkare sa att det inte spelar någon roll. Samt en barnmorska . De sa att det inte alls ökar risk för missfall om man blir gravid direkt efter ditt missfall. Innan sin mens. Att det bara är svårare att räkna ut.

    Jag mår både psykiskt och fysiskt bra och så fort jag slutar blöda vill jag ha sex med min sambo igen. Jag blir dock gravid väldigt lätt. Har blivit det på första försöket med mina barn.

    Någon som blivit gravid direkt efter sitt missfall utan mens? Ökat risken för missfall? Hur skulle ni göra ?

  • Svar på tråden Hur skulle ni göra? Försöka bli gravid direkt efter missfall eller vänta ?
  • Anonym (H)

    Har nog kört på... Har planen varit att vi ska få barn så är det just det vi försökt. Kan aldrig tro att risken skulle öka bara för att du blir gravid direkt efter mf. I så fall är det ju nog något annat som är problemet. Lycka till!

  • Jsv17

    Fick tidigt MF nu i början på November och vi kör på direkt, och läkaren sa till mig att det bara var att försöka direkt igen utan problem.


    Pojke 9-12-17
  • Anonym (...)
    miniilo86 skrev 2018-11-14 10:52:29 följande:

    Hej!

    Jag fick ett tidigt missfall förra veckan. Mitt första. Läkaren sa att vi skulle vänta med att bli gravida tills efter första mensen. En annan läkare sa att det inte spelar någon roll. Samt en barnmorska . De sa att det inte alls ökar risk för missfall om man blir gravid direkt efter ditt missfall. Innan sin mens. Att det bara är svårare att räkna ut.

    Jag mår både psykiskt och fysiskt bra och så fort jag slutar blöda vill jag ha sex med min sambo igen. Jag blir dock gravid väldigt lätt. Har blivit det på första försöket med mina barn.

    Någon som blivit gravid direkt efter sitt missfall utan mens? Ökat risken för missfall? Hur skulle ni göra ?


    Vi fick också höra av läkaren när vi förlorade vår son i vecka 21 att vi kunde försöka direkt. Så fort blödningen hade slutat. Är inte kroppen redo kommer det inte bli något. Jag tror inte risken för missfall öskar. Enda anledningen till att vänta enlgit läkaren är psyket och att det blir lättare för Bm att räkna om man haft en mens emellan. 

    Jag har tyvärr inte blivit gravid än.. 5 månader sedan :( Vi började att försöka så fort min blödning slutat. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2018-11-15 15:52:55 följande:
    Vi fick också höra av läkaren när vi förlorade vår son i vecka 21 att vi kunde försöka direkt. Så fort blödningen hade slutat. Är inte kroppen redo kommer det inte bli något. Jag tror inte risken för missfall öskar. Enda anledningen till att vänta enlgit läkaren är psyket och att det blir lättare för Bm att räkna om man haft en mens emellan. 

    Jag har tyvärr inte blivit gravid än.. 5 månader sedan :( Vi började att försöka så fort min blödning slutat. 
    Ursäkta lite otydlgit kanske. OM det skulle bli en graviditet utan mens emellan menade läkaren att Bm har "lite svårare" att räkna ut veckorna. 
  • Anonym (Längtar)
    miniilo86 skrev 2018-11-14 10:52:29 följande:

    Hej!

    Jag fick ett tidigt missfall förra veckan. Mitt första. Läkaren sa att vi skulle vänta med att bli gravida tills efter första mensen. En annan läkare sa att det inte spelar någon roll. Samt en barnmorska . De sa att det inte alls ökar risk för missfall om man blir gravid direkt efter ditt missfall. Innan sin mens. Att det bara är svårare att räkna ut.

    Jag mår både psykiskt och fysiskt bra och så fort jag slutar blöda vill jag ha sex med min sambo igen. Jag blir dock gravid väldigt lätt. Har blivit det på första försöket med mina barn.

    Någon som blivit gravid direkt efter sitt missfall utan mens? Ökat risken för missfall? Hur skulle ni göra ?


    Om en läkare och en barnmorska sagt att det går bra att köra på så hade jag kört direkt när jag började blöda. De hade ju inte sagt det om det var farligt. Antagligen hade den andra läkaren någon annan agenda med att ni skulle vänta- att det är bättre psykiskt eller att det är lättare att ha koll på ägglossning eller nåt.

    Jag kan inte ens komma på vad som skulle kunna vara problemet. Ett tidigt missfall kan ju inte vara så mycket värre för kroppen än en mens?

    Lycka till!
Svar på tråden Hur skulle ni göra? Försöka bli gravid direkt efter missfall eller vänta ?