• Fröken fräken 80

IVF vintern 2018/2019

Hej, 

Hoppar gärna in här med som den nybörjare jag är.
    Är 38år, fyllr 39 i år. Kör första IVF, har dock ett barn sedan innan utan ivf.
    Hade ET igår och tror att jag får lov att göra gradv-test den 20/2.

Har försökt i 2 år, 2 missfall och en sen abort pga komplikationer. 

PS. Har lite svårt med alla förkortningar

• Fröken fräken 80
    Fröken fräken 80 skrev 2019-02-05 15:17:57 följande:

Hej, 

Hoppar gärna in här med som den nybörjare jag är.
    Är 38år, fyllr 39 i år. Kör första IVF, har dock ett barn sedan innan utan ivf.
    Hade ET igår och tror att jag får lov att göra gradv-test den 20/2.

Har försökt i 2 år, 2 missfall och en sen abort pga komplikationer. 

PS. Har lite svårt med alla förkortningar

Glömde säga- bor i Göteborgsområdet, körde långt protokoll på Sahlgrenska
  • Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 10:21:10 följande:

Jag började blöda mer i natt och nu också. Känns som vanlig mens med liite mensvärk fast utan slemmet.

Kallsvettades i natt precis som dagen innan mens, men tempen var hög i morse ändå.

Testet idag visade lika svagt som igår, varken mer eller mindre, så får gott fortsätta med mina vidriga lutinus tills det blir negativt ):

Fick också min mens idag. Right on time! :(

Rosa i trosan och vanlig mensvärk.

Har dessutom inga i frysen, så bryter ihop fullständigt hör då 1) jag måste gå igenom hela hormon cirkusen igen. 2) det blir försök nr 2 av de 3 man får från landstinget :((

Börjar tänka att jag får acceptera att vi inte kommer få en liten knodd tillsammans.

Men hursomhelst, ska man fortsätta med litinus trots att man fått sin mens?
  • Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 10:21:10 följande:

Jag började blöda mer i natt och nu också. Känns som vanlig mens med liite mensvärk fast utan slemmet.

Kallsvettades i natt precis som dagen innan mens, men tempen var hög i morse ändå.

Testet idag visade lika svagt som igår, varken mer eller mindre, så får gott fortsätta med mina vidriga lutinus tills det blir negativt ):

Fick också min mens idag. Right on time! :(

Rosa i trosan och vanlig mensvärk.

Har dessutom inga i frysen, så bryter ihop fullständigt hör då 1) jag måste gå igenom hela hormon cirkusen igen. 2) det blir försök nr 2 av de 3 man får från landstinget :((

Börjar tänka att jag får acceptera att vi inte kommer få en liten knodd tillsammans.

Men hursomhelst, ska man fortsätta med litinus trots att man fått sin mens?
    melissa8601 skrev 2019-02-09 11:59:15 följande:

Åh vad tråkigt!

Ja, till mig sa dom att jag skulle fortsätta till TD trots blödning, men när mitt svaga test blir negativt kommer jag sluta och meddela kliniken. Tycker det är helt onödigt att vänta till fredag för att meddela att det definitivt inte funkade denna gång.

Jag hoppas att vi får köra igång nytt ivf direkt på denna blödningen. Fast jag har fattat det som man inte får det utan måste vänta.

Men du kanske får till frysen det andra försöket! Det hade ju vart något :)

Jag kommer nog insistera på att få köra igång igen på denna cykel, väntan är ju sådan mental påfrestning!!!

Har de angett orsak till varför man måste vänta?
  • Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 13:49:14 följande:

Håller med, ska försöka insistera jag med, men då borde jag ju egentligen börja imorgon eller måndag sprutorna då jag har fullgod mens idag. Ska maila på måndag och se vad som sägs.

Tror att äggstockarna kan vara förstorade av äp fortfarande eller att inte allt hormon gått ur kroppen är några orsaker att vänta. Den psykiska faktorn borde vi få bestämma själva om vi orkar eller inte.

Men för oss hade det passat perfekt att köra igång nytt ivf direkt. Hoppas vi får!

Började du med sprutorna i direkt samband med mensen? Jag började med nässpray CD 22 och 3v senare med sprutorna, skulle eg varit 2v senare men de hade inga tider för äggplock, så det fick bli efter 3v.

Vet att vissa börjar med nässpray i samband med mens, men inte hört om sprutor i samband med mens.

Eller är det annorlunda vid FET kanske?!
  • Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 15:40:22 följande:

Jaha, du har långa protokollet då (: vi har korta, utan nedreglering, och då började jag med golal f andra/tredje dagen efter mensstart. Sedan äggplock runt dag 14. Så det kommer vi säkert inte få göra redan nu i februari. Hoppas i så fall vi får göra FET.

Men då kanske du får och inte jag då du isf får längre tid till äggplock.

Hopps vi båda får göra det som ger oss maximal chans till att lyckas och det är så snart som möjligt.

Tycker som sagt att detta är sjukt påfrestande, vilket ju i sig kan göra att, även om man är som en klocka normal, har utebliven mens pga stress.
  • Fröken fräken 80
    Raggie skrev 2019-02-14 11:28:23 följande:
    Ja okej. Ja det är ju så olika och kanske till och med från gång till gång. Får se hur första gången känns så får man se efter det sen hur allt blir.
    Hej, 

Jag körde långt protokoll på Sahlgrenska med. Då ET som gjordes måndag 4/2 inte tog sig ska vi vänta in en cykel för att köra på nytt och vi fick inga till frysen. Ska ringa nästa vecka för planering, men gissningsvis blir det samma procedur då jag tydligen svarade bra på den. Så om allt går vägen blir det ÄP om ca 9v. 

Kände varken av något direkt på nässpray eller sprutor, eller inte mer än att jag var lite gråtmildare än vanligt. (Typ lipa till ledsam reklam osv... ) Annars helt normal, mensen kom på utsatt tid och ÄP gick smidigt, även om jag hade lite ont dagen efter. 

Hoppas det går bättre för dig! :)
  • Fröken fräken 80
    Raggie skrev 2019-02-14 11:28:23 följande:
    Ja okej. Ja det är ju så olika och kanske till och med från gång till gång. Får se hur första gången känns så får man se efter det sen hur allt blir.
    Hej, 

Jag körde långt protokoll på Sahlgrenska med. Då ET som gjordes måndag 4/2 inte tog sig ska vi vänta in en cykel för att köra på nytt och vi fick inga till frysen. Ska ringa nästa vecka för planering, men gissningsvis blir det samma procedur då jag tydligen svarade bra på den. Så om allt går vägen blir det ÄP om ca 9v. 

Kände varken av något direkt på nässpray eller sprutor, eller inte mer än att jag var lite gråtmildare än vanligt. (Typ lipa till ledsam reklam osv... ) Annars helt normal, mensen kom på utsatt tid och ÄP gick smidigt, även om jag hade lite ont dagen efter. 

Hoppas det går bättre för dig! :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019