• MrsBaker

IVF vintern 2018/2019

Hej! Hoppar in i tråden här. 33 år gammal. Precis gjort mitt första ägguttag. Endast 14 av 22 blev befruktade med icsi... 12 kvar dag 2 (tror jag att det blir). Totalfrys. Vet inte om några kommer bli blastocyster... brukar man få vänta länge på försök nr 2? Känner mig så rastlös...

• MrsBaker

[quote=79431472][quote-nick]Hoppomliv skrev 2019-02-09 18:33:45 följande:[/quote-nick]Hej!

Det är ju ett fantastiskt resultat med 14 av 22, vi har haft så dåligt som 3 av 23. Hoppas på blastocyster![

Hej!

Jag antar att det kan variera lite mellan försöken? Har ni provat FET någon gång?

• MrsBaker
    Hoppomliv skrev 2019-02-09 18:33:45 följande:

Hej!

Det är ju ett fantastiskt resultat med 14 av 22, vi har haft så dåligt som 3 av 23. Hoppas på blastocyster!

Hej!

Jag antar att det kan variera lite mellan försöken? Har ni provat FET någon gång?
  • MrsBaker
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 01:03:57 följande:

Jo det kan det klart göra! Nej, tyvärr har vi bara lyckats med insättning två gånger på dag 2 och aldrig några till frysen. Sammanlagt har vi fått ut 70 ägg med alla försök men alla våra ägg slutar dela sig dag 2.

Vad tråkigt att de hittills slutat dela sig dag 2. Gör man något för att kolla upp varför det har skett vid tidigare försök? Håller tummarna för att ert nästa försök tar sig!
  • MrsBaker

8 blastocyster i frysen. Vågar man börja hoppas lite att det ska gå vägen med FET..

• MrsBaker
    Mect skrev 2019-02-22 18:33:06 följande:

Äggplock idag, de fick ut 9 ägg och imorgon får vi veta hur många som blivit befruktade. Första plocket var det 3/11 som blev befruktade. Är dock lite orolig att BM började prata om att ev sätta in två ägg om de var av dålig kvalite. Har nämligen inget minne av att hon gjorde der förra gången.

Håller tummarna för bra besked imorgon! Har du provat både ET och FET tidigare?
  • MrsBaker

Ni som har gjort FET, vilken dag i förhållande till ägglossning (ostimulerad cykel) görs det? Är det kört om man får ÄL en helg? Går i väntans tider... väntan på mens och ÄL...

• MrsBaker
    H@llon skrev 2019-02-24 09:20:45 följande:

Blastocyster sätts in 6 dagar efter ÄL (eftersom de togs ut vid ÄL och sen odlats i 5 dagar) så de hamnar rätt i menscykeln. Antar att de räknar på samma vis med embryon som odlats kortare tid. Själv hade jag ÄL i torsdags så på onsdag är det dags för FET, om något embryo överlever upptining.

Ok! Har du gjort något FET tidigare? Jag har blastocyster i frysen och väntar på första återföringen (blev totalfrys vid äggplock så jag fick inte prova ET).
  • MrsBaker
    H@llon skrev 2019-02-25 06:42:43 följande:

Nej det har jag inte. Jag skulle göra FET men mina två frysta blastocyster klarade inte upptiningen. Har två i frysen även denna gång men har ingen större tilltro till dem tyvärr.

Va drygt att inte få göra ET efter allt man gått igenom.

Fick du många till frysen?

Men nej, vad jobbigt att de inte klarade sig förra gången! Var det två-dagars eller fem-dagars?

Det var ok att inte göra ET. Var ändå en sådan anspänning inför ÄP att jag bestämde mig för att tycka att det var lite skönt att få en paus från att åka dit.. men visst, egentligen är det bara segt. Har åtta i frysen.
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-25 13:42:01 följande:

Då var första äggplocket gjort. Så glad att det inte gjorde så ont som jag hade föreställt mig. Vet dock inte vad jag sks tycka om resultatet. Blandat tror jag. De fick ut 24 ägg. Och för att inte riskera överstimulering får jag inte göra ET. Så nu måste jag vänta två blödningar innan jag får göra FET ( om nu något klarar sig till frysen ) får svar imorgon iaf på hur det går med befruktningen. Segt att behöva vänta men jag hoppas ett gäng klarar sig till frysen i alla fall.

Liknande som för mig. Inget FET, väntar nu på nästa mens. Blödningen/?mensen? efter ÄP kom iaf snabbt, efter ca 5 dagar. Håller tummarna för att du får många till frysen!
  • MrsBaker
    H@llon skrev 2019-02-25 17:15:22 följande:

Ja det var jag inte beredd på. Hade blastocyster både då och nu.

Jaha okej, skönt att du kände så. Fått ÄL än?

Ok, hoppas det går vägen den här gången!! Nej, jag har inte ens fått mens än (bara den där blödningen efter ÄP).
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-25 17:45:47 följande:

Okej, hur många ägg fick du på plocken? Och hur gick det med befruktningen? :)

Ja men precis, de sa att dn blödning kommer om ca 1 vecka, sen när den är över ska jag invänta ytterligare en mens och sedan vänta på naturlig ÄL. Känns som en eeeevighet! Men jag hoppas iaf det blir några ägg som går till frysen.

22 ägg som slutade med 8 blastocyster i frysen.
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-25 18:48:14 följande:

Men Gud vad skönt med såpass många till frysen. Hopps jag har lika mycket tur som dej :). Hoppas första insättningen leder till eran bebis! Tycke du det var/är lång väntan eller gick det hyfsat fort?

Det här råkar sammanfalla med en massa deadlines på jobbet så jag både vill att tiden ska gå fort och pausa nu... :) Blödningen efter ÄP kom som sagt fort så nu väntar jag på den vanliga mensen, känns som om det går rätt fort ändå. Jag funderat på om första FET inte lyckas, om man då kan prova igen redan nästa månad eller man måste vänta längre? Det skulle kännas väldigt drygt. Får du veta imorgon hur många ägg som befruktats?
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-26 13:50:47 följande:

Jag förstår, låter som du har fullt upp :)

Ja jag hoppas den kommer jättesnart, första gången jag längtar efter mens tror jag.

Jag tror säkert det bedöms från person till person och gång till gång, hur kroppen verkar må å så? Men känns som det i regel inte ska vara några problem att köra igen direkt nästa månad..?

Ja läkaren ringde imorse, av 24 ägg var 15 mogna. Så av de 15 befruktades 9 st, så jag är nöjd. Skulle ringa på måndag igen och tala om hur många som klarar sig till frysen också.

Grattis till många ägg och befruktningar! Det bådar ju gott! :)
  • MrsBaker

Jag läser här och var om gradering av blastocyster ( i form av Siffra-bokstav-bokstav, typ 5AA). Är det något man får veta om sina blastocyster här i Sverige? Oklart om jag skulle vilja veta isf, men undrar om någon har fått någon sådan info?

• MrsBaker
    Mect skrev 2019-02-27 18:03:37 följande:

Jag har inte fått vetat... Har iofs inte frågat heller. Idag fick jag tillbaka ett som såg ?fint? ut...

Ok! Håller tummarna! När är det testdag?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019