• Hoppomliv

IVF vintern 2018/2019

Miiee skrev 2019-02-13 08:08:59 följande:

Hej allihopa. Är det någon som blivit sövd när det är dax för äggplock?

Jag har också blivit sövd, kan varmt rekommendera det!
  • Hoppomliv
    Raggie skrev 2019-02-13 18:30:17 följande:

När jag frågade om att få bli sövd så sa dom bara att dom inte hade möjlighet till sånt. Går på Sahlgrenska.. kanske är olika.

Det är olika! På landstingsförsöken var det inga problem men på vår privata klinik blev jag sövd förra gången men de har sagt denna gång att det inte är säkert att de har narkossköterska på plats. Det sa dem förra gången med men då hade jag tur!
  • Hoppomliv
    Miiee skrev 2019-02-13 19:27:58 följande:

Ok. Jag hoppas att jag kan få bli sövd om det blir ett till äggplock, gjorde så fruktansvärt ont på mig och även dom blev förvånade att jag hade så ont.

Mitt första äggplock var också fruktansvärt, den smärtan vill jag aldrig känna igen, bara grät mig igenom det och fick vara hemma från jobb dagen efter också för att jag hade så ont - men stor skillnad sen när jag blev sövd!
  • Hoppomliv
    mulin skrev 2019-02-12 23:15:41 följande:

Fick min mens en tag tidigare än förväntat, så startar imorgon med första sprutan. Följer gärna dina steg när vi ligger så lika :). Okej, skönt att ha den biten avklarad iaf och fått orsaken. Hur är Era känslor med att dra igång nu då? Själv känner jag mest oro hela tiden, att slutresultatet på resan inte blir som vi tänkt oss. Dumt att oroa sig för det innan man ens startat första försöket så jag hoppas oron lägger sig lite med tiden.

Har också börjat med sprutor idag! Följer gärna er och ser hur det går för oss alla!
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-12 21:59:46 följande:

Ja då blir det nog start precis samma dag, kul! För oss är det en trolig kombination av att spermiernas koncentration (inte antal dock) är låg (osäker på vad det betyder egentligen) och jag har aningen få ägg. Jag har inte fått utslag för ÄL varje månad, kanske beror på lågt äggantal. Ska bli otroligt skönt att få professionell hjälp.

Har också börjat med sprutor idag! Följer gärna er och ser hur det går för oss alla!
  • Hoppomliv
    Raggie skrev 2019-02-13 21:02:28 följande:

Ja okej! Är förmodligen lite olika ja. Går via landstinget och ska göra första äggplock i mars förmodligen. Nervös och rädd!

Lycka till! Det kommer säkert att gå jättebra! Det är väldigt olika, många som inte känner av det alls! Har förstått att det dessutom kan skilja mellan klinikerna hur de sätter bedövningen också.
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-13 22:42:24 följande:

Ja absolut gärna! Vilka läkemedel ska du använda?

Jag kör långa protokollet, så har sprayat Synarela några veckor nu och idag började jag med Menopur. Vilka läkemedel tar du?
  • Hoppomliv
    Raggie skrev 2019-02-14 10:01:48 följande:

Tack så mycket. Vart går du ?

Jag går i Malmö! Du då?
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-13 22:56:17 följande:

Ok! Hade du gjort tidigare försök med korta protokollet?

Jag kör korta med menopur.

Jag har gjort två korta protokoll, varav ett med Menopur. Tycker långa har fungerat lite bättre på mig. Men framförallt har det varit bäst med Menopur oavsett längd på protokollet!
  • Hoppomliv
    mulin skrev 2019-02-13 23:14:38 följande:

Åh vad spännande! Alltid kul att följa människor som ligger i samma steg som en själv :) . Är det ert första försök eller har ni kört tidigare? Nästa steg här efter sprutorna är ultraljud på onsdag , skönt att ha lite delmål tycker jag så månaden inte känns lika lång.

Då ligger vi precis lika, ska på ultraljud på onsdag och plock blir mån, tis eller ons veckan därpå! Detta är vårt femte försök. Är det ert första?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019