• Mect

IVF vintern 2018/2019

H@llon skrev 2019-02-02 09:58:44 följande:

=( Testa om någon dag igen. Jag vågar inte testa..

När har du testdag?
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-04 17:16:19 följande:

Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis p0 bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)

Håller tummarna!
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-04 21:44:39 följande:

Tack :) Hur går det för er? Vilken ruvdag är ni på nu?:)

Dag 8 idag! Vi har bestämt att inte testa förens testdagen som är på söndag...
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-05 13:33:28 följande:

Spännande, närmar sig BIM för dig då, hoppas den inte kommer. Såg att du hade fått utomkveds förra gången och tagit bort andra äggledaren. Det som är positivt nu är väl att det verkar kunna fastna och att det nu inte kan fastna fel :)

Haha, man kan ju tro det! Men enligt läkaren så finns det alltid en liiiten del av äggledaren kvar som det kan fastna i och det kan även fastna i ett hörn av livmodern, men vi får de vad den beslutat sig för!
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-05 15:06:19 följande:

Nej, fy vad orättvist att det kan vara så! Hade jag ingen aning om.

Inte jag heller! Men vi håller tummarna att det inte händer :)
  • Mect
    godisrottan skrev 2019-02-05 15:59:39 följande:

Jag hoppar också in här. 

Vi började med inseminationen i maj förra året, efter fyra stycken som tyvärr inte fungerade så håller vi nu på med första ivf. 

Jag plockade ut ägg i december, på grund av hög risk för överstimulering blev det totalfrys. Men av 26 ägg fick vi tre snöflingor till frysen. 

På torsdag sätter vi in första FET. Så nu håller jag alla tummar jag har. 

Men en fråga till er som gjort FET, har ni då också tagit lutinus? 

Jag har lutinus hemma eftersom jag räknade med att få sätta in ett två dagars direkt efter äggplock men det blev ju inget så de ligger kvar hemma. Vid FET så är det ju inget krav men när jag pratade med barnmorskan och bokade tid till denna insättning så nämnde hon att det finns en studie som pågår nu där de undersöker om det även kan hjälpa vid FET. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag ska så klart fråga på torsdag, men tänkte att det var bra att veta även vilka rekommendationer andra fått. 

Jag tar lutinus nu när jag har gjort FET. Ska ta det till och med testdagen.
  • Mect

S

godisrottan skrev 2019-02-05 18:42:07 följande:

Är det på inrådan av kliniken? Var går du? 

Ja, de sa att jag skulle det så nu gör jag det. Jag går på Örebros universitetssjukhus.
  • Mect

Tjuvtestade imorse efter att ha blött lite igår och det var supernegativt, idag har mensen kommit igång ordentligt... Då är det bara arr bryta ihop och hålla tummarna för vårt andra försök går vägen...

• Mect
    melissa8601 skrev 2019-02-10 12:55:44 följande:

Kanske syns bättre lite förstorat.

När har du den officiella testdagen?
  • Mect
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 19:17:34 följande:

Vi kör Menopur! Övergav Gonal-f efter två försök, fantastisk skillnad på befruktningsgraden sedan vi bytte! Låter ju som ett väldigt bra försök för er denna gång! Har du tjuvtestat då, eller ni väntar

[quote=79434319][quote-nick]Hoppomliv skrev 2019-02-10 19:17:34 följande:[/quote-nick]Vi kör Menopur! Övergav Gonal-f efter två försök, fantastisk skillnad på befruktningsgraden sedan vi bytte! Låter ju som ett väldigt bra försök för er denna gång! Har du tjuvtestat då, eller ni väntar tills testdag?

Vi fick också byta från Gonal-f till Menopur nu inför andra försöket, sprutstart redan ikväll! Hoppas på bättre resultat :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019