• Mect

IVF vintern 2018/2019

Lite uppdatering!

Vi fick vårt minus bekräftat igår när vi hade testdag efter vårt FET... Men vi få påbörja en ny behandling på en gång. Så sprutstart redan ikväll, denna gång med Menopur istället för Gonal-f... Hoppas på bättre resultat denna gång!

• Mect
    Hoppomliv skrev 2019-02-11 18:57:17 följande:

Hoppas att det går bättre för er nu! Vad fick ni för resultat förra gången?

Vi fick ut 11 och tre befruktades, ett tackade för sig, ett 2-dagars ET och en 6-dagar blacto.
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-12 09:43:38 följande:

Ruvdag 8 med blasto och nu kom mensen. Så deprimerande, jag blir så frustrerad! :(

Så tråkigt! :(

Jag fick börja om med sprutor redan igår kväll...
  • Mect
    melissa8601 skrev 2019-02-16 09:53:58 följande:

Jag sitter fortfarande fast i lite mellanläge /:

Plussade svagt och blödde ju 4 dagar ganska rikligt, sedan började testen sakta öka efter några dagar av att se likadana ut.

Nu idag går det nedåt igen ser det ut som.

Suck. Fick ringa kliniken och meddela plus igår fast jag inte tror en sekund på det. Hört att hcg kan hoppa vid X? Vill bara ha tydlig sänkning nu så vi kan börja om ):

Du borde be om att få komma till kliniken för att ta blodprov och kolla med ultraljud... Jag har två utomkveds i bagaget.
  • Mect
    melissa8601 skrev 2019-02-16 12:48:48 följande:

Jag förde det på tal flera gånger igår när de ringde upp. Men de tog inte oron på allvar utan 'det är sååå ovanligt' och 'du känner om det sitter fel snart' . Så fick jag ett vul om 2,5 v... Lite beroende på hur testen ter sig under början av veckan kanske jag får ringa igen och be om blodprov. Testerna går ju inte att utläsa något av egentligen.

Ser man ens något på vul så här tidigt?[/

[quote=79447173][quote-nick]melissa8601 skrev 2019-02-16 12:48:48 följande:[/quote-nick]Jag förde det på tal flera gånger igår när de ringde upp. Men de tog inte oron på allvar utan 'det är sååå ovanligt' och 'du känner om det sitter fel snart' . Så fick jag ett vul om 2,5 v... Lite beroende på hur testen ter sig under början av veckan kanske jag får ringa igen och be om blodprov. Testerna går ju inte att utläsa något av egentligen.

Ser man ens något på vul så här tidigt?

Jag kommer inte riktigt ihåg när min läkare såg mitt senaste utomkveds...Men tror att man kan se hyfsat tidigt om det sitter i äggledaren.. Jag fick komma dit för att jag hade ont...
  • Mect
    melissa8601 skrev 2019-02-16 19:24:44 följande:

Kom du ihåg när du fick ont ungefär?

Är så trött på att inte veta... Får se om jag klarar mig till början av mars utan att kolla

Nu sist så blev jag inlagd cirka 4 veckor efter återföring av ett 2-dagars han bli hemskickad en gång innan... Första gången var det lite senare, typ 7 veckor kanske..
  • Mect
    mulin skrev 2019-02-20 15:06:34 följande:

Men guuud vad typiskt! Vilken besvikelse... och vad charmigt med liggschema, haha. Fick ni någon teori om varför det inte blivit fler? Håller ändå tummarna att ett liggschema räcker för er :)

Jag hade lite bättre tur. 14 äggblåsor allt mellan 10-22 mm. För många som låg på 10-15 mm för att de ville göra äggplock på fredag, helst ville de göra på lördag, men då är det ju stängt, så jag får vänta tills på måndag. Så ska köra samma dosering tre dagar till innan ägglossningssprutan. Hon varnade mig för att jag kunde ha lite ont under helgen men jag hoppas det ska gå bra.

Jag hade VUL igår och för mig stod det också mellan måndag eller fredag, men det blev fredag, så nu är det bara att hålla tummarna :)
  • Mect
    mulin skrev 2019-02-20 15:06:34 följande:

Men guuud vad typiskt! Vilken besvikelse... och vad charmigt med liggschema, haha. Fick ni någon teori om varför det inte blivit fler? Håller ändå tummarna att ett liggschema räcker för er :)

Jag hade lite bättre tur. 14 äggblåsor allt mellan 10-22 mm. För många som låg på 10-15 mm för att de ville göra äggplock på fredag, helst ville de göra på lördag, men då är det ju stängt, så jag får vänta tills på måndag. Så ska köra samma dosering tre dagar till innan ägglossningssprutan. Hon varnade mig för att jag kunde ha lite ont under helgen men jag hoppas det ska gå bra.

Jag hade VUL igår och för mig stod det också mellan måndag eller fredag, men det blev fredag, så nu är det bara att hålla tummarna :)
  • Mect

Äggplock idag, de fick ut 9 ägg och imorgon får vi veta hur många som blivit befruktade. Första plocket var det 3/11 som blev befruktade. Är dock lite orolig att BM började prata om att ev sätta in två ägg om de var av dålig kvalite. Har nämligen inget minne av att hon gjorde der förra gången.

• Mect

S

Ärdetminturnu skrev 2019-02-22 22:53:09 följande:

Bra resultat ändå med 9 stycken! Gick det bra med ingreppet?

För mig har ingreppet gått superbra båda gångerna har bokstavlig talar inte känner något. Det värsta har varit när de ska ta bort infarten! båda sjuksköterskan och barnmorskan var supermysigt att ha med sig :)
  • Mect

S

MrsBaker skrev 2019-02-22 23:02:53 följande:

Håller tummarna för bra besked imorgon! Har du provat både ET och FET tidigare?

Japp, ett ET och ett FET. Ett ET november 18 och ett FET januari 19 ich en ny omgång nu då :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-25 10:33:17 följande:

Hej, hur har det gått för er? Hoppas att det var en okej befruktningsgrad :)

Hej! Det gick bra! Mycket bättre än sist! Denna gången blev 8(?!) av 9 befruktade, vi får se på onsdag hur många som hängt i :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-25 21:36:29 följande:

Men gud vilken förbättring!! Vad glad jag blir, hoppas turen fortsätter :)

Ja, jag vet inte om förbättringen kan ha berott på att jag byte från gonal-f till Menopur. Men hoppas turen fortsätter! Hur går der för dig?
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-26 06:50:27 följande:

Det kan det säkert vara, verkar ju som att menopur på dom flesta ger lite fler ägg men bättre kvalitet:)

Jag inväntar ägglossning, bör vara i slutet på veckan, så ska vi sätta in en till frusen blasto. Hoppas så att det funkar denna gången. Har gått ett par gånger på zonterapi nu så hoppas det kan hjälpa lite :)

Jag håller tummar och tår!
  • Mect
    MrsBaker skrev 2019-02-27 12:55:08 följande:

Jag läser här och var om gradering av blastocyster ( i form av Siffra-bokstav-bokstav, typ 5AA). Är det något man får veta om sina blastocyster här i Sverige? Oklart om jag skulle vilja veta isf, men undrar om någon har fått någon sådan info?

Jag har inte fått vetat... Har iofs inte frågat heller. Idag fick jag tillbaka ett som såg ?fint? ut...
  • Mect

A

MrsBaker skrev 2019-03-01 15:56:07 följande:

Ok! Håller tummarna! När är det testdag?

Tack! Testdag den 12 mars..
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-03-07 18:13:36 följande:

Nu är jag ruvare igen till en fryst blasto! Hoppas hoppas att den vill fästa nu :D

Hur går det för dig Mect? Har du tjuvtestat nått?:)

Håller tummarna att det tar sig för dig!

Jag har inte tjuvtestat än... Kanske till helgen om jag lyckas övertala min andra hälft. Men har en dålig magkänsla..
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-03-08 07:04:12 följande:

Tack! :)

Okej, hoppas din magkänsla är fel :/ Fick ni till frysen denna gången också?

Ja det fick vi, har inte fått veta hur många än. Men antingen två eller tre :) Så det känns bra iallafall..
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019