• mulin

IVF vintern 2018/2019

Mect skrev 2019-02-20 20:48:13 följande:

Jag hade VUL igår och för mig stod det också mellan måndag eller fredag, men det blev fredag, så nu är det bara att hålla tummarna :)

Vad roligt! Då önskar jag dig all lycka på fredag med många ägg :)
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-20 21:55:06 följande:

Ja det känns verkligen trist. Försöker förlika mig med det men känns som ett nederlag. Jag hade lite åt det färre hållet med ägg så kanske det påverkar.

Så bra med 14 st! Skönt! Hoppas det går bra i helgen!

Imorgon ska jag ta ägglossningssprutan och sen får vi se.

Ja men det är klart, om det inte skulle funka denna gång hoppas jag det långa protokollet funkar bättre för dig. Men det är en tråkig väntan..

lycka till med sprutan iaf, det räcker ju faktiskt med ett!! :)
  • mulin
    Hoppomliv skrev 2019-02-20 22:00:13 följande:

Så spännande! Hoppas att ni får bra resultat vid plocket nu då! Vi har antagligen också plock på måndag, men ska ta nytt blodprov och nytt VUL på fredag så får vi se utifrån det.

Okej, då hopps jag det ser bra ut imorgon , hållet tummarna för er! :)
  • mulin
    Hoppomliv skrev 2019-02-23 00:12:57 följande:

Det blir inget plock för oss på måndag - läkarna är rädda för överstimulering, sprutstopp idag och måste ta nytt blodprov på måndag och om värdena har sjunkit eller ligger kvar så blir det plock på onsdag men om värdena ökat ytterligare måste behandlingen avbrytas. Hur känns det inför ert plock? Har du tagit ovitrelle eller annan ägglossningsspruta ikväll?

Men Gud vad trist! Hoppas hoppas det inte ökar så du får göra det på onsdag istället! Så tråkigt om man tagit sprutor varje Dag och inte får åka och göra äggplock. Jag börjar bli ganska nervös fakriskt, mest orolig för den fysiska smärtan då jag är lite löjlig med allt sånt där. Och har inte någon bra erfarenhet av spolningen hag gjorde. Nej ikväll kl 21 fick jag order om att ta ovitrelle :) kl 8 på måndagmorgon har jag tid för äggplock, härlig tid när man har nästan tre timmars bilresa till sjukhuset ;) ....
  • mulin
    Hoppomliv skrev 2019-02-24 10:17:55 följande:

Ja, det hoppas vi med! Det kommer säkert att gå jättebra för dig, inte säkert att du känner så mycket ju. Och om du får ont, får vi bara hoppas att det var värt det! Oj, då har ni verkligen en lång väg - har du gjort ultraljuden på sjukhuset också?

Håller tummarna för dig imorgon att du får positiva besked :).

Jag hoppas det, har haft väldigt ont i väster äggstock det sista dygnet nu så känner att det är hög tid att plocka ut äggen. Nej som tur är har vi ett sjukhus som ligger nära oss, men som inte utför själva ivfen. Så det är bara vid äggplock och återföring vi behöver åka så långt.
  • mulin

Då var första äggplocket gjort. Så glad att det inte gjorde så ont som jag hade föreställt mig. Vet dock inte vad jag sks tycka om resultatet. Blandat tror jag. De fick ut 24 ägg. Och för att inte riskera överstimulering får jag inte göra ET. Så nu måste jag vänta två blödningar innan jag får göra FET ( om nu något klarar sig till frysen ) får svar imorgon iaf på hur det går med befruktningen. Segt att behöva vänta men jag hoppas ett gäng klarar sig till frysen i alla fall.

• mulin
    MrsBaker skrev 2019-02-25 13:48:01 följande:

Liknande som för mig. Inget FET, väntar nu på nästa mens. Blödningen/?mensen? efter ÄP kom iaf snabbt, efter ca 5 dagar. Håller tummarna för att du får många till frysen!

Okej, hur många ägg fick du på plocken? Och hur gick det med befruktningen? :)

Ja men precis, de sa att dn blödning kommer om ca 1 vecka, sen när den är över ska jag invänta ytterligare en mens och sedan vänta på naturlig ÄL. Känns som en eeeevighet! Men jag hoppas iaf det blir några ägg som går till frysen.
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-25 16:41:43 följande:

E

Skönt att ha det gjort och att det gick bra! Hoppas också dom delar sig som dom ska så det blir många till frysen. Förhoppningsvis är du ett steg närmare =)

Jag hoppas också det! Nervös inför samtalet imorgon..

Tyckte det blev lång väntan IGEN nu om det blir till frysen dock. All väntan på allt gör mej knäpp.

Går det bra med väntan för dej då?
  • mulin
    MrsBaker skrev 2019-02-25 18:16:42 följande:

22 ägg som slutade med 8 blastocyster i frysen.

Men Gud vad skönt med såpass många till frysen. Hopps jag har lika mycket tur som dej :). Hoppas första insättningen leder till eran bebis! Tycke du det var/är lång väntan eller gick det hyfsat fort?
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-25 20:02:23 följande:

Ja jag kan tänka mig det! Ja det är sjukt segt att bara vänta och inget veta. Jag försöker att inte tänka på det vilket går hyfsat men mitt problem är snarare att jag har väldigt svårt att hitta motivation i det vardagliga. Står liksom och stampar för att ta nästa steg i livet som inte kommer vilket går ut över mitt arbete.

Håller tummarna för dig imorgon!

Jag känner igen mig, tycker hela livet kretsar kring detta nu och allt annat känns oviktigt..

Fick åtminstone bra besked idag, 15 av de 24 äggen var mogna. Så av de 15 befruktades 9 stycket. Blir ett nytt samtal på måndag och höra hur många som klarar sig ända till frysen, sen är det bara att vänta igen.
  • mulin
    MrsBaker skrev 2019-02-25 20:02:34 följande:

Det här råkar sammanfalla med en massa deadlines på jobbet så jag både vill att tiden ska gå fort och pausa nu... :) Blödningen efter ÄP kom som sagt fort så nu väntar jag på den vanliga mensen, känns som om det går rätt fort ändå. Jag funderat på om första FET inte lyckas, om man då kan prova igen redan nästa månad eller man måste vänta längre? Det skulle kännas väldigt drygt. Får du veta imorgon hur många ägg som befruktats?

Jag förstår, låter som du har fullt upp :)

Ja jag hoppas den kommer jättesnart, första gången jag längtar efter mens tror jag.

Jag tror säkert det bedöms från person till person och gång till gång, hur kroppen verkar må å så? Men känns som det i regel inte ska vara några problem att köra igen direkt nästa månad..?

Ja läkaren ringde imorse, av 24 ägg var 15 mogna. Så av de 15 befruktades 9 st, så jag är nöjd. Skulle ringa på måndag igen och tala om hur många som klarar sig till frysen också.
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-27 12:19:53 följande:

Wow jättebra resultat ju och goda förutsättningar för att det ska finnas några bra ägg där! Härligt att höra! 

Idag ringde de upp igen, 4 ägg klarade sig till frysen och var av toppkvalitet , så det känns jätteskönt! Nu ska det bara inväntas egen ÄL i april så det blir insättning. Så lång väntan, IGEN!! :)
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-04 20:31:52 följande:

Spännande! Var du tvungen att vänta två cykler då?

Ja tyvärr.. så har räknat lite lätt på att insättningen blir i slutet av april :/
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-05 20:10:01 följande:

Pratade med BM idag och det blir långs protokollet med nässpray för mig. Någon som har erfarenheter av det att dela med sig av?

Spännande! Hoppas verkligen det är eran tur nu. När får du dra igång? :)
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-02 18:59:02 följande:

ÄP imorgon och börjar bli riktigt nervös nu! Tror jag får svårt att somna ikväll.. några peppiga ord på vägen?

Åh lycka till :) ! Det kommer gå superbra och förhoppningsvis slipper du smärta helt. Ska hålla tummarna för flera fina ägg :)
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-03 11:54:23 följande:

9 ägg plockade, känns så bra!

Plocket gick bra. Gjorde lite ont men inte mer än vad man kunde hantera. Fick extra smärtlindring efter också. Nu kommer dom odla 5 dagar enligt time laps metoden, hoppas på bra resultat!

Gud vad roligt med så fint resultat , grattis :)
  • mulin
    Carolaj83 skrev 2019-05-04 20:46:43 följande:

Var på ul igår...hon jag träffade hade en otrevlig attityd och när jag kom ut i bilen bröt jag ihop totalt...Gud vad psyket spelar ett spel med en under dessa behsndlingar

Usch vad tråkigt det är när man inte känner sig bra bemött. De måste ju förstå att för de flesta av oss är den här resan jättejobbig och en trevlig personal känns som det minsta man kan begära!
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-17 10:02:57 följande:

Rd9 idag med 5 dagars och kunde inte hålla mig. Vad tror ni, är det ett + eller något som spökar??

Helt klart , plus! Grattis grattis, Gud vad roligt <3
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-17 11:53:51 följande:

Tack!! <3 min man vågar inte tro det än och knappt jag heller. Är ju såå svagt det lilla strecket!

Men ett streck är alltid ett streck <3 du ska se att om ett par dagar kommer det säkert synas ännu mer tydligt :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019