IVF vintern 2018/2019
Jag hade VUL igår och för mig stod det också mellan måndag eller fredag, men det blev fredag, så nu är det bara att hålla tummarna :)
Jag hade VUL igår och för mig stod det också mellan måndag eller fredag, men det blev fredag, så nu är det bara att hålla tummarna :)
Ja det känns verkligen trist. Försöker förlika mig med det men känns som ett nederlag. Jag hade lite åt det färre hållet med ägg så kanske det påverkar.
Så bra med 14 st! Skönt! Hoppas det går bra i helgen!
Imorgon ska jag ta ägglossningssprutan och sen får vi se.
Så spännande! Hoppas att ni får bra resultat vid plocket nu då! Vi har antagligen också plock på måndag, men ska ta nytt blodprov och nytt VUL på fredag så får vi se utifrån det.
Det blir inget plock för oss på måndag - läkarna är rädda för överstimulering, sprutstopp idag och måste ta nytt blodprov på måndag och om värdena har sjunkit eller ligger kvar så blir det plock på onsdag men om värdena ökat ytterligare måste behandlingen avbrytas. Hur känns det inför ert plock? Har du tagit ovitrelle eller annan ägglossningsspruta ikväll?
Ja, det hoppas vi med! Det kommer säkert att gå jättebra för dig, inte säkert att du känner så mycket ju. Och om du får ont, får vi bara hoppas att det var värt det! Oj, då har ni verkligen en lång väg - har du gjort ultraljuden på sjukhuset också?
Då var första äggplocket gjort. Så glad att det inte gjorde så ont som jag hade föreställt mig. Vet dock inte vad jag sks tycka om resultatet. Blandat tror jag. De fick ut 24 ägg. Och för att inte riskera överstimulering får jag inte göra ET. Så nu måste jag vänta två blödningar innan jag får göra FET ( om nu något klarar sig till frysen ) får svar imorgon iaf på hur det går med befruktningen. Segt att behöva vänta men jag hoppas ett gäng klarar sig till frysen i alla fall.
Liknande som för mig. Inget FET, väntar nu på nästa mens. Blödningen/?mensen? efter ÄP kom iaf snabbt, efter ca 5 dagar. Håller tummarna för att du får många till frysen!
E
Skönt att ha det gjort och att det gick bra! Hoppas också dom delar sig som dom ska så det blir många till frysen. Förhoppningsvis är du ett steg närmare =)
22 ägg som slutade med 8 blastocyster i frysen.
Ja jag kan tänka mig det! Ja det är sjukt segt att bara vänta och inget veta. Jag försöker att inte tänka på det vilket går hyfsat men mitt problem är snarare att jag har väldigt svårt att hitta motivation i det vardagliga. Står liksom och stampar för att ta nästa steg i livet som inte kommer vilket går ut över mitt arbete.
Håller tummarna för dig imorgon!
Det här råkar sammanfalla med en massa deadlines på jobbet så jag både vill att tiden ska gå fort och pausa nu... :) Blödningen efter ÄP kom som sagt fort så nu väntar jag på den vanliga mensen, känns som om det går rätt fort ändå. Jag funderat på om första FET inte lyckas, om man då kan prova igen redan nästa månad eller man måste vänta längre? Det skulle kännas väldigt drygt. Får du veta imorgon hur många ägg som befruktats?
Wow jättebra resultat ju och goda förutsättningar för att det ska finnas några bra ägg där! Härligt att höra!
Spännande! Var du tvungen att vänta två cykler då?
Pratade med BM idag och det blir långs protokollet med nässpray för mig. Någon som har erfarenheter av det att dela med sig av?
ÄP imorgon och börjar bli riktigt nervös nu! Tror jag får svårt att somna ikväll.. några peppiga ord på vägen?
9 ägg plockade, känns så bra!
Plocket gick bra. Gjorde lite ont men inte mer än vad man kunde hantera. Fick extra smärtlindring efter också. Nu kommer dom odla 5 dagar enligt time laps metoden, hoppas på bra resultat!
Var på ul igår...hon jag träffade hade en otrevlig attityd och när jag kom ut i bilen bröt jag ihop totalt...Gud vad psyket spelar ett spel med en under dessa behsndlingar
Rd9 idag med 5 dagars och kunde inte hålla mig. Vad tror ni, är det ett + eller något som spökar??
Tack!! <3 min man vågar inte tro det än och knappt jag heller. Är ju såå svagt det lilla strecket!