• Längtar2019

IVF vintern 2018/2019

BinniBoo skrev 2019-04-20 10:30:15 följande:

Då sitter man på tåget på väg till kliniken för ET. kl 11.15 är det dags. Får hoppas påskharen ger mig ett lyckoägg efter två misslyckade FET. Det enda påskägg jag vill ha idag.

Hoppas det gått bra för dig!
  • Längtar2019
    Hedblomster skrev 2019-04-24 11:12:56 följande:

Nu är jag ruvare för tredje gången sen igår. Testdag 6 maj men brukar ju alltid få mens innan. Fick Progynon och Trombyl utöver Lutinus. Någon som använt dem och har något gott att säga? Vill inte höra negativt, haha...Läkaren tyckte att jag skulle se till att vara lugn och avslappnad de närmsta dagarna men jag har svårt med det. Tidigare gånger har jag varit glad och hoppfull åtminstone de tre första dagarna, men nu känner jag mig ångestfylld och stressad och utan hopp...

Då har vi testdag samma dag! Jag vet inte vad progynon och trombyl ska hjälpa för? Har bara fått lutinus. Fick du några fler ägg befruktade än det du satte in och hur var ditt embryo vid insättningen? Mitt var tyvärr bara 6 celler vid tre dagars, tydligen ska det helst vara 8 så det bådar inte jättegott.
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-04-26 22:03:35 följande:

Har en fundering om amh värde. Har läst att blodprov för att mäta amh ska göras i cykelns tredje dag, var det så för er? Jag lämnade blodprov efter första utredningsbesöket men det var mitt i en cykel. Funderar på om/hur det påverkar amh värdet, kan det ge ett högre eller lägre resultat?

Jag blir osäker på om det var så för mig gällande AMH. För FSH var det på tredje dagen om jag minns rätt.
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-04-27 15:05:52 följande:

Tog du två olika blodprov under utredningen menar du?

Ja, jag hade en väldigt dålig upplevelse hos Mama Mia i Stockholm där jag blev runtskickad hos fem olika läkare under utredningen som glömde bort att jag skulle ta fsh, tappade bort mina prover och även levererade mitt dåliga amh i ett telefonsamtal där läkaren sa, du kommer ha oerhört svårt att få barn, kanske måste du göra ÄD, sen bröts samtalet och läkaren ringde inte upp och jag fick mitt livs värsta besked någonsin på det sättet...
  • Längtar2019
    BinniBoo skrev 2019-04-28 20:03:56 följande:

Negativt test 26/4 på morgonen gjorde så jag tappade hoppet helt då det var "samma dag" som jag plussade med senaste sonen (RD 9 med 2 dagars då och RD 6 med 5 dagars nu).Men testade på kvällen igen utan några som helst förhoppningar och då såg jag ett svaaaaagt streck. Igår morse tog jag ett nytt test men det var fortfarande lika svagt så åkte och köpte ett digitalt för att slippa tyda streck och få raka besked. Och joooo då. Jag är tydligen gravid 

Wow stort grattis! <3
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-04-29 12:58:32 följande:

Har precis varit på VUL och har nu äntligen fått ÄP tid på fredag, känns otroligt skönt! Var där i fredags först och då var det bara 3 äggblåsor men efter fortsatt behandling i helgen så har jag nu 4 på höger och 4 på vänster sida. Känns otroligt bra att äntligen på komma till ÄP efter 3 månaders behandling! 

Åh vad glada jag blir för din skull!
  • Längtar2019

Ni som har ruvat tidigare, hur kändes det för er? Jag har haft rätt ont i bukområdet senaste två dagarna, bitvis så att det är rätt jobbigt. Är det normalt pga lutinusen? Står livmoderkrämper som biverkning på FASS men vet inte riktigt hur mycket som är normalt. Är ej överstimulerad då jag fick ut få ägg. Jag gjorde ägginsättning i tisdags för en vecka sedan.

• Längtar2019
    nypan78 skrev 2019-04-30 12:59:38 följande:

Hej tjejer...det har varit tyst från mig ett tag.

Är pu ruvardag 6 idag och har en blasto i mig, FET för knappt en vecka sedan. Ser ni något eller är jag helt galen? Testst längst ner på bilden!

Jag tycker det ser ut som ett svagt streck! Har dock aldrig testat med sådana gravtest så vet inte hur det ska vara... håller tummarna!
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-02 18:59:02 följande:

ÄP imorgon och börjar bli riktigt nervös nu! Tror jag får svårt att somna ikväll.. några peppiga ord på vägen?

Det kommer att gå bra och framförallt är det värt det! För mig gjorde det inte ont alls, var mer som en vanlig gynundersökning som tog aningens längre tid bara. Och jag tog inga lugnande tabletter heller innan, bara bedövning innan samt något tillfälligt lugnande intravenöst. Hoppas det blir samma för dig och att du får ett bra resultat. Jag ska tänka på dig och hålla tummarna! ??
  • Längtar2019

W

Ärdetminturnu skrev 2019-05-03 06:09:03 följande:

Nu är vi på väg in till kliniken och ÄP! Känns pirrigt men har kunnat sova iaf så det känns skönt.

Vi har inför ÄP fått papper på en forskningsstudie som pågår nu som vi kan välja att delta i eller inte. Det är en ny metod för att bedöma embryon via sk time lapse teknik. Då använder man en kamera som fotar utvecklingen av alla embryon för att se vilken som utvecklas bäst. Potentiellt så ska detta då vara en bättre teknik för att urskilja vilket embryo som är bäst för återföring än vanlig teknik där man kollar i mikroskop manuellt. Vi kan välja om vi vill delta. Hur hade ni gjort?

Jag hade deltagit! De har kommit rätt långt i en forskningsstudie innan de testar på människor.
  • Längtar2019

W

Ärdetminturnu skrev 2019-05-03 06:09:03 följande:

Nu är vi på väg in till kliniken och ÄP! Känns pirrigt men har kunnat sova iaf så det känns skönt.

Vi har inför ÄP fått papper på en forskningsstudie som pågår nu som vi kan välja att delta i eller inte. Det är en ny metod för att bedöma embryon via sk time lapse teknik. Då använder man en kamera som fotar utvecklingen av alla embryon för att se vilken som utvecklas bäst. Potentiellt så ska detta då vara en bättre teknik för att urskilja vilket embryo som är bäst för återföring än vanlig teknik där man kollar i mikroskop manuellt. Vi kan välja om vi vill delta. Hur hade ni gjort?

Jag hade deltagit! De har kommit rätt långt i en forskningsstudie innan de testar på människor.
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-03 11:54:23 följande:

9 ägg plockade, känns så bra!

Plocket gick bra. Gjorde lite ont men inte mer än vad man kunde hantera. Fick extra smärtlindring efter också. Nu kommer dom odla 5 dagar enligt time laps metoden, hoppas på bra resultat!

Vad bra! Och vad skönt att det inte gjorde så ont för dig heller. För mig känns det nu lite kört då jag börjat få ljusrosa/ljusbruna spottings :(
  • Längtar2019

Jag fick tyvärr negativt på mitt försök men jag var ändå beredd på det så det känns helt okej. Ska påbörja det korta protokollet i slutet av maj så känner mig ändå förväntansfull inför det eftersom jag enbart testat det långa innan. Det blir bemfola och menopur denna gång.

• Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-05-17 22:59:18 följande:

Tack alla!! Vad gulliga ni är <3

Håller tummarna för att ni alla plussar snart!

Stort grattis! Vad glad jag blir för din skull! Hoppas alla här inne får uppleva det! <3
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019