• Hoppomliv

IVF vintern 2018/2019

mulin skrev 2019-02-23 11:39:26 följande:

Men Gud vad trist! Hoppas hoppas det inte ökar så du får göra det på onsdag istället! Så tråkigt om man tagit sprutor varje Dag och inte får åka och göra äggplock. Jag börjar bli ganska nervös fakriskt, mest orolig för den fysiska smärtan då jag är lite löjlig med allt sånt där. Och har inte någon bra erfarenhet av spolningen hag gjorde. Nej ikväll kl 21 fick jag order om att ta ovitrelle :) kl 8 på måndagmorgon har jag tid för äggplock, härlig tid när man har nästan tre timmars bilresa till sjukhuset ;) ....

Ja, det hoppas vi med! Det kommer säkert att gå jättebra för dig, inte säkert att du känner så mycket ju. Och om du får ont, får vi bara hoppas att det var värt det! Oj, då har ni verkligen en lång väg - har du gjort ultraljuden på sjukhuset också?
  • Hoppomliv
    mulin skrev 2019-02-24 10:33:34 följande:

Håller tummarna för dig imorgon att du får positiva besked :).

Jag hoppas det, har haft väldigt ont i väster äggstock det sista dygnet nu så känner att det är hög tid att plocka ut äggen. Nej som tur är har vi ett sjukhus som ligger nära oss, men som inte utför själva ivfen. Så det är bara vid äggplock och återföring vi behöver åka så långt.

Skönt att ni inte behöver åka så långt varje gång! Du får berätta imorgon efter plocket hur det gick!
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-24 21:54:30 följande:

Ja förstår att den är tuff att höra! Vad är det dom gör blodprov för att se? Är det hormonnivåer? Är ju ändå skönt att det är just ett gäng experter som kan hjälpa till, förhoppningsvis får dom styr på värdena så ett plock kan göras!

Ja, det är östrogennivåerna som mäts. Hade 18000 i fredags och innan har jag haft 10000 och det var också rätt högt vad jag förstår. Hoppas att det har sjunkit rejält nu när jag inte har tagit sprutor på flera dagar. När får ni börja nästa behandling om det inte tar sig naturligt?
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-25 16:39:35 följande:

Aha ok! Hoppas dom gått ner så det kan bli ett plock. Jag håller tummarna!

Läkaren sa bara att jag skulle ringa om jag får mens och att vi skulle bestämma då. Hoppas det blir korta men kanske med en annan dos så jag kan börja samma dag isf och inte tappar en cykel. Vad har du haft för dos? Hade du Menopur?

Värdena hade gått ner, så det blir plock imorgon! Jag hade Menopur - det har haft bäst effekt på mig då äggen verkar ha dålig kvalité. Denna gång hade jag 150 IE fram till första ultraljudet, sen gick jag ner till 75 IE och sen blev det coasting tre dagar.

Kort protokollet känns ju bättre för att det går snabbare men om det långa funkar bättre så får det ju vara värt tiden. Jobbig väntan för dig!
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-05 20:10:01 följande:

Pratade med BM idag och det blir långs protokollet med nässpray för mig. Någon som har erfarenheter av det att dela med sig av?

Spännande att planera inför nästa försök! Även om ni klart hade hoppats på att slippa... jag har kört långa protokollet tre gånger - hade tur och fick inga biverkningar alls! Kändes inte som om behandlingen började förrän sprutstart.

Vi fick ut 8 ägg förra veckan, 7 var mogna och alla 7 befruktades. Fick tillbaka ett i fredags på dag 2 men som vanligt var det endast det ägget som delat sig tillräckligt än så länge. Så nu står allt hopp till detta lilla embryo!
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-06 08:01:42 följande:

Ok! Körde du korta först då eller fick du långa direkt? Ja det känns spännande och skönt att dom ändrar protokollet direkt när jag verkar vara så svårstimulerad. Ver du om det är vanligt med biverkningar på långa?

Hoppas och håller tummarna för ditt embryo! Ja chanserna minskar verkligen med alla ägg som faller bort längs vägen. Är ett riktigt lotteri känns det som.

Körde först korta en gång, sen två långa, sen nytt försök med kort och nu långt. Hoppas att det långa blir bättre för dig! Tror att det är väldigt olika, vet att jag har läst att många tyckt Synarelan var hemsk, men jag har inte märkt av den alls.

Ja, verkligen ett lotteri! Hoppas bara att man får vara

med och vinna någon gång!
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-06 21:45:13 följande:

Vad var anledningen till att du växlade över till långa och sen tillbaka igen? Har det varit antalet eller dålig mognadsgrad eller ngt annat? Hoppas kroppen kommer reagera bra helt enkelt.

Känns som man väntar på jackpotten i Cloetta hjulet typ, precis när man tror man vunnit så tar hjulet ett litet snäpp till så fick den bredvid gå hem med storvinsten =S

Ja, det är verkligen inte rättvist! Anledningen till att vi provade korta igen var för att vi kontaktade flera olika läkare efter våra landstingsbekostade försök och då var det flera läkare som menade att Menopur fungerar bäst med kort protokoll så då testade vi det igen - våra första två korta var med gonal-f så kände att vi ville prova något nytt med Menopur med. Men det blev ingen skillnad.
  • Hoppomliv

Det här är helt sjukt, men idag har jag plussat för första gången i mitt liv! Efter 5 IVF-behandlingar och 78 ägg så verkar detta ha satt sig! Har gråtit hela morgonen, kan inte fatta att det är sant!

• Hoppomliv
    LLW skrev 2019-03-17 12:34:17 följande:

Är det sant?? Men åh vad roligt, grattis!! Hoppas verkligen att allt går som det ska nu, så himla kul för er!

Tack så mycket! Det hoppas verkligen jag med! Tänker direkt att det fortfarande är en lång väg kvar men just nu ska vi försöka att bara vara lite glada :)
  • Hoppomliv
    nypan78 skrev 2019-03-17 15:08:33 följande:

Så fantastisk!!! Bara sådär ????????????

Ja, på femte försöket! Av alla ägg är detta det enda som klarat delning efter dag 2 och nu har det ju tydligen klarat hit många delningar som helst eftersom vi kommit till testdag!! Trodde inte det var möjligt, vi hade precis börjat kontakta donationskliniker...
  • Hoppomliv
    Joey1981 skrev 2019-04-05 13:29:16 följande:

Testade igår och som väntat var det negativt.

Fick inte tag på RMC Linköping vare sig igår eller idag då telefonkön var full som vanligt.

Men visst är ju inte så viktigt, som när man kör protokoll. Då vill man ju få tag på dem.

Nu ska jag snart gå och jobba.....tillsammans med min kollega som är 9 veckor gravid....yay

Bitter och tycker livet är en jävla nitlott

Usch ja, vilket skit! Jag fick missfall förra veckan efter att äntligen ha plussat på vårt femte ivf-försök. Så nu är det riktigt tungt här med. Hur många försök har ni gjort?
  • Hoppomliv

Var ett tag sedan jag var inne här. Ser att flera av er äntligen har lyckats - stort grattis!

Tänkte höra om det är någon här inne som har prövat Zymot - en filtreringsmaskin som ska välja ut de starkaste spermierna? Vi ska prova detta under vårt nästa försök och vill gärna veta om någon annan har erfarenhet av detta?

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019