• Anonym (Zara)

Brutal ångest, concerta, vad fan ska jag göra? Hjälp

Har adhd, kan inte koncentrera mig för fem öre, rastlös, kan aldrig titta på film, alltid nervös känsla i kroppen.

Hur som började med Concerta för 1,5 vecka sen, o idag har jag gått med panikångest hela dagen.!!Till saken hör att jag trappade ner mina cipralex ganska snabbt, var så deprimerad på dom. Dock höll de PÅ ganska lugn.

Är det Concertan eller nedtrappningen av Cipralex som gör att jag mår skit? Höll på o spy förut när jag skulle äta, för att jag fick en sån på-attack.

Nu vill läkaren att jag höjer concerta till 36 mg, han tror att det kan hjälpa mig med ångesten.

Hjälp?? Blir d bättre?? Kan ju inte käka Sobril varje dag.

• Svar på tråden Brutal ångest, concerta, vad fan ska jag göra? Hjälp
  • Anonym (Anonymm)

Är du impulsiv också? Låter mer som du har ångestproblem som gör att du blir rastlös, för vem blir inte det av ångest. Men visst. Jag är ingen psykolog direkt.

• Anonym (Anonymm)

Du är ju förmodligen utredd för detta, så.. Har du alltid varit sådan?

• Anonym (Zara)
    Salmiakk skrev 2018-11-15 18:05:15 följande:

Det är nedtrappningen av cipralex som gör det, du trappade ned för snabbt.

Har varit utan Cipralex i 7 dagar nu. De höll panikångesten lugn, men ville bli av med den snabbt eftersom jag blev som en zombie, o tänkte mycket på självmord under hela behandlingen.

Brainzapsen har lugnat ner sig en aning.
  • Anonym (Zara)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 18:07:46 följande:

Du är ju förmodligen utredd för detta, så.. Har du alltid varit sådan?

Jag är utredd men säker kan man aldrig vara. Har ätit all annan medicin men inget hjälper. Så concerta är mitt sista hopp.

Kan tala om att jag var precis lika rastlös o nervös, noll koncentration även när jag åt Cipralex, o då hjälpte den mot PÅ.
  • Anonym (Zara)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 18:07:12 följande:

Är du impulsiv också? Låter mer som du har ångestproblem som gör att du blir rastlös, för vem blir inte det av ångest. Men visst. Jag är ingen psykolog direkt.

Jag är impulsiv, handlar innan jag tänker, blir lätt irriterad, klarar inte stress. Sluta att ifrågasätta min diagnos!!! Är du läkare?! Annars lägg ner
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Zara) skrev 2018-11-15 18:43:01 följande:

Jag är impulsiv, handlar innan jag tänker, blir lätt irriterad, klarar inte stress. Sluta att ifrågasätta min diagnos!!! Är du läkare?! Annars lägg ner

Ta reda på varför jag är så intresserad av det innan du blir arg.. Jag är i samma situation.
  • Anonym (Anonymm)

Vill bara vara snäll. Jag är intresserad av sånt här. Lugn nu. Kram

• Anonym (Zara)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 18:51:38 följande:

Vill bara vara snäll. Jag är intresserad av sånt här. Lugn nu. Kram

Ok, förlåt, ska försöka va lugn. Såhär är det, min första diagnos för nästan 10år sedan var GAD, sen blev det social ångest. Inga SSRI eller Snri har hjälpt mig, så har åkt in o ut från psyk sen dess. Fick äntligen en utredning eftersom läkaren misstänkte adhd eftersom jag varken klarat av att sköta jobb eller hem. Allt har varit kaos i mitt liv.
  • Anonym (Lugn och fin.)

Ts försök och ta några djupa andetag innan du svarar någon här. Du har startat en tråd, men du måste åtminstone ha tålamod att försöka förstå vad folk skriver. Det är nog flera som har samma problem, och som vill hjälpa till. Explodera inte för minsta lilla. Räkna alltid till 10.

Svar på tråden Brutal ångest, concerta, vad fan ska jag göra? Hjälp