Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Dejt outfit

Jag ser inget konstigt alls med att ha inneskor med klackar. 

• Pope Joan II
    Alessia skrev 2018-11-17 22:21:59 följande:
    Håller med! Snygga jeans eller långbyxor ett par ballerinaskor och en fin jumper i smickrande färg (cashmere?) är mycket mer passande än att trava omkring i klänning och klackskor. 
    Varför är det mer passande menar du? Jag använder så gott som aldrig jeans och skulle verkligen inte dra på mig ett par blåbyxor på en träff med en man jag var intresserad av. Skulle känna mig oerhört obekväm och felklädd i det. 
  • Pope Joan II
    Alessia skrev 2018-11-20 20:42:42 följande:
    Jag är nog inte ensam om att tycka att ett par välskurna, välsittande jeans - eller för den delen - ett par välpressade långbyxor i svart eller marin eller vitt beroende på årstid tillsammans med en snygg mjuk tröja i vackert material och klädsam färg (  eller sidenblus ) är avsevärt mer tilltalande än klänning och höga klackar.
    Det är väl klart att du inte är ensam om att tycka det, precis som jag inte är ensam om att tycka att klänning och klackar (i mitt fall oftast halvhöga) är avsevärt mer tilltalande än något annat. Inte minst för att det är vad jag trivs i. 
    Porty skrev 2018-11-20 22:02:16 följande:
    Inte ensam men jag tror gruppen är klart större med män som tycker vi tjejer som har en elegant klänning eller kjol som framhäver vår kropp på ett sensuellt sätt och högklackat som framhäver våra höfter och ben, de tycker vi är väldigt fina än de manhaftiga som ska ha byxa och tofflor/sockor och mjuk tröja :)
    Manhaftiga? För att de har byxor på sig? 

• Pope Joan II
    Anonym (Polly) skrev 2018-11-22 10:31:57 följande:
    Exakt! Det ser bara löjligt ut att hemmavid vara uppklädd och fullsminkad och snubbla omkring på klackskor. Det vore en annan sak om dejten ägde rum på restaurang eller bar med klass. Snygga vardagskläder och modest make-up är vad jag skulle förorda.
    Den som snubblar i höga klackskor bör förstås inte använda dem, men varför skulle ts som jag antar är van att gå i dem snubbla för att hon är hemma och inte på restaurang? 
    Anonym (Nina) skrev 2018-11-22 08:07:51 följande:

Funkar trekvarts leggings och barfota till klänningen ? Du får inte den formande effekten som du får av högklackat men i min mening är en första dejt hemma inget tillfälle för höga klackar.

Personligen tycker jag att leggings är väldigt oklädsamt, jag skulle själv aldrig använda sådana precis som jag inte heller tycker om att gå barfota. 
Svar på tråden Dejt outfit