Anonym (Daniel) skrev 2018-11-16 11:12:35 följande:
Ja det är en bra analys, jag ville så gärna att detta skulle fungera och jag ville så gärna nå det romantiska mål jag hade för ögonen (leva tillsammans, familj osv).
Dock så fanns förälskelsen där ifrån min sida väldigt snabbt och jag uppfattade att det var så för henne också, i efterhand undrar jag dock om jag var riktigt ett för henne....
Jag blev också snabbt kär i henne, något som fortfarande sitter kvar i mig.
Det var kärlek vid andra ögonkastet ????
Jag tror det jag menar med att kasta in handduken är att jag förväntade mig att hon skulle kämpa för oss och att våran kärlek och att jag var värd att kämpa för.
Jag vet väll att jag inte ska ha sånna förväntningar på någon annan men någonstans tror man ju att man är lika och är beredd att ge samma.
Men vad menar du med kämpa för vår kärlek, när någon skriver så, så ser jag framför mig ett förälskat par som behöver få sin kärlek accepterad av omgivningen (läs Romeo och Julia).
Att kämpa "fram" känslor som inte finns är lönlöst, finns inte känslorna, så finns de inte.
För vet du, det fanns nog inte "vår kärlek", det fanns din kärlek, hon behövde inte "kämpa" för dig, du fanns där ju hela tiden. Som jag skrev innan, man ska inte behöva kämpa för att hålla kärleken vid liv, att ha en relation är inget arbete.
Sedan kan kärleken gå upp och ner under en relation, men den finns där, men kanske inte alltid (och för det mesta inte efter några år) sådär himlastormande. Men den finns där ändå