VILKEN FÖDELSEMÅNAD ÄR BÄST?
Vilket födelsemånad är bäst?
September eller oktober?
Vilket födelsemånad är bäst?
September eller oktober?
Vadå bäst? Det spelar väl ingen roll?
Haha jo vill gärna planera mina barns födelsemånad och velar mellan september och oktober
Gud så löjligt. Sällan man får bestämma själv.
Haha jo vill gärna planera mina barns födelsemånad och velar mellan september och oktober
Eh. Ja för du blir garanterat gravid på en gång och du kommer vara gravis i prick 40 veckor och inte en dag längre/mindre. För övrigt blir januari bäst för då blir barnet äldst, längst och smartast i klassen.
Ett barn som är beräknat i september kan födas i augusti -oktober. Ett barn som beräknas födas i oktober kan födas i september -november..
Du vet att två veckors plus/minus i beräkning kan göra att du byter månad. Plus att du inte vet om du får komplikationer som gör att du blir akut förlöst i förtid.
Just saying.
Den som innebär att man får ett levande barn. Sen är det skitsamma när det är.
Av de två så september helt klart. Enda fördelen med okt är om man tänkt låta barnet vänta till närmare 2 år innan det börjar dagis, då behöver man snåla ihop en månad mindre föräldrapenning.
Mina har börjat kring 17 månader och börjar man då i januari så blir det iaf 16 månader, barnet hinner bli lite mer än nyfött innan de värsta snuvorna drar igång och tidigare på året är sällan en nackdel i skolan.
Sen blir det ju som de blir men jag har kunnat välja månad 3 av 4 bebisar så helt ovanligt är det inte att man kan planera.
Vilka pessimister hela högen haha! Man kan väl alltid försöka planera, blir det inte som det blir så är det skitsamma
Om jag fick välja skulle jag säga oktober. Då är man inte lika stor i juni/juli.