• Anonym (Stella)

Vad tycker du om kvinnor med ofärgat hår?

Om man tittar på vilken blogg som helst så har alla bloggtjejer och deras vänner som dyker upp med jämna mellanrum på bild samma hårfärg. Dvs blonderat. Förutom någon brunhårig tjej då och då men det verkar inte finnas många av dom. Alla andra har exakt samma nyans av blond från en flaska, inte sällan är det ganska slitet också pga alla blekningar som måste hållas efter.

Är det inte lite löjligt att bleka håret i samma färg som alla andra? Måste man bleka håret för att passa in? Anses man jätteful och tråkig om man har typiskt svenskt "råttfärgat" hår? Vad är dina spontana tankar om tjejer som bleker respektive inte bleker sina cendréfärgade hår? Är det tom uppfriskande med tjejer som vågar vara sig själva och ha råttfärgat hår?

(Jag menar inte kvinnor som har börjat få gråa hår och färgar pga det.)

• Svar på tråden Vad tycker du om kvinnor med ofärgat hår?
  • Lainie Kennedy

Jag tänker faktiskt inte att hårfärgen definierar en person mer än vad valet av tröja gör. Många följer mode i båda fallen, vilket inte är så konstigt.

• Anonym (Usch.)

Smaken är som baken, detta eviga blondera de och slingande, det är så jädrans fult enligt mig. Det förstör håret. Finns inte något vackrare hår än den naturliga, såvida det inte är råttfärgat, men där finns det fina nyanser att lägga till, om man vill.

• Anonym (Stella)
    Anonym (Usch.) skrev 2018-11-16 15:11:41 följande:
    Smaken är som baken, detta eviga blondera de och slingande, det är så jädrans fult enligt mig. Det förstör håret. Finns inte något vackrare hår än den naturliga, såvida det inte är råttfärgat, men där finns det fina nyanser att lägga till, om man vill.
    Vilka nyanser då och hur menar du att dom med råttfärgade hår ska "snygga till det" om dom inte bleker det?
  • Anonym (Usch.)

Det är bara som jag tycker. Tycker man om råttfärgat, så gör man det. Nyancer som gör det lite brunare kanske med lite rött, eller ljusare som ljusbrunt.

• Anonym (Stella)
    Anonym (Usch.) skrev 2018-11-16 15:17:40 följande:
    Det är bara som jag tycker. Tycker man om råttfärgat, så gör man det. Nyancer som gör det lite brunare kanske med lite rött, eller ljusare som ljusbrunt.
    Fast du är inte ensam då råttfärgat verkar vara väldigt avskytt och tydligen ska undvikas i alla lägen i det här landet.
  • Anonym (Usch.)
    Anonym (Stella) skrev 2018-11-16 15:20:03 följande:

Fast du är inte ensam då råttfärgat verkar vara väldigt avskytt och tydligen ska undvikas i alla lägen i det här landet.

Det är väl upp till var och en.
  • Anonym (Råttfärgad)

Ja, de flesta tycker att råttfärgat är fult och då vill man gärna göra något åt det. Jag gör ljusare slingor för håret ser livligare och renare ut då, tycker mörkare blir fult på mig.

• Anonym (Ö)

Men varför bryr du dig om vad andra har för hårfärg? Stärk ditt egna självförtroende så slipper du bry dig och du blir lyckligare. Inget fel på de som vill ha blonderat hår eller naturligt..

• Aniiee

Jag tycker inget särskilt, MEN... folk verkar älska mitt ofärgade hår. Varge gång jag går till en frisör så hotar de med att komma och mörda mig om jag någonsin färgar håret..... och jag får ofta kommentarer från random people om min "häftiga", "snygga", "tintressanta" och ibland rentav "modiga" hårfärg. Jag skriver innom citationstecken för för mig är ju min hårfärg inget speciellt, direkt.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Blondie)

Jag är naturligt ljus, ljus ljusblond.
    Har fått frågan många gånger om det är min naturliga färg och ofta tror folk att jag ljuger när jag säger att det är så.

Det är också aningens irriterande.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-11-16 17:59:06 följande:

Jag är naturligt ljus, ljus ljusblond.

Har fått frågan många gånger om det är min naturliga färg och ofta tror folk att jag ljuger när jag säger att det är så.

Det är också aningens irriterande.

Är rätt vanligt att blondiner blir mörkhåriga efter 25 års åldern eller barnafödande
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (Ö) skrev 2018-11-16 18:21:29 följande:
    Är rätt vanligt att blondiner blir mörkhåriga efter 25 års åldern eller barnafödande
    Jag har barn som är 25+ och är fortfarande lika blond. Solig
  • Jemp
    Anonym (Stella) skrev 2018-11-16 14:55:54 följande:

(Jag menar inte kvinnor som har börjat få gråa hår och färgar pga det.)

Varför inte?
Svar på tråden Vad tycker du om kvinnor med ofärgat hår?