Gastric bypass 2019
Hej är det okej om jag hoppar in här? Har inte fått gbp beviljad men ska träffa läkare inom några dagar. Har ett BMI på 40 samt PCOS.
Är rädd inför läkarbesöket. Har sökt vård förut men aldrig fått någon hjälp med vikten.
Hej är det okej om jag hoppar in här? Har inte fått gbp beviljad men ska träffa läkare inom några dagar. Har ett BMI på 40 samt PCOS.
Är rädd inför läkarbesöket. Har sökt vård förut men aldrig fått någon hjälp med vikten.
Inte så aktiv tråd direkt men hoppar in jag också!
Op datum i början av november för min del och samtal någon gång i början av oktober, inte bokat än. BMI 44.
Hur har det gått för er andra?
Jag känner mig nervös för hur låg man kommer känna (pga lågt kalori intag) sig under flytperioden och första tiden efter op.
Någon som har erfarenhet?
Ja... jag har valt att göra min operation privat.
Klassar ju in i BMI kraven för att få op betald av landstinget men har efter att blivit runtbollad och tillbaka hänvisad till vårdcentralen efter egenremiss till överviktsenheten tappat orken att dra min historia ännu en gång.
Tar såklart inte lättvindigt på pengarna det kostar men känner att det är pengar som går till något gott och som jag förhoppningsvis har gott av under många år. Jag är redo, har bearbetat det här inom mig i många år och vill påbörja resan mot en bättre hälsa nu.
Hoppas på bra 6 månader för dig! Har du påbörjat något kostprogram nu då? Har du vart överviktig länge?
Har själv vart överviktig sen barndomen så det är en märklig tanke att kunna bli mer åt normalvikt...