fråga om ex sambos/partners beteende..
Mitt ex gjorde liknande mot mig när han lämnade. Visade tydligt sista veckorna att han inte mådde bra. Stängde mig ute. I efterhand har jag förstått att det han led av bara kan förklaras med samvetskval. Han hade tappat känslorna för mig, men ville väl egentligen inte ha gjort det. Men sanningen var sanningen hur hårt det ändå sved.
Jag gjorde väl precis som du antyder alla fel därefter och försökte lägga mig i. Trodde jag kunde hjälpa. Trodde jag kunde få honom tillbaka. Fortsatte att analysera hans beteende och förklara det med depression e?ler liknande. Inte populärt kan jag säga. Tillslut lät jag honom reda ut sig själv (fick veta att han låg med en annan). Han var inte mogen. Nu hade vi dock inte barn.
Mitt råd är att inte pressa honom kring hans mående. Tänker att han säkert har fler kring honom som redan gör det? I er ålder kanske han fått flytta hem till mamma efter ert uppbrott? Tror du inte redan hon är på honom? Bli inte hans mamma! Jag vet att det är jobbigt men försök fokucera på ditt barn. Är du fortfarande föräldraledig? Har du råd att vara det? Kan du söka jobb och på så vis tvinga honom att inse att med barn kommer ansvar så han också måste vara föräldraledig. Du kanske kan jobba helger? Han kan säkert komma ti?lbaka till er men kommer inte göra det på det här sättet. Visa att du kan vara lycklig utan honom, även om jag förstår att det är det sista du kanske vill nu...