• Anonym (Förkr­ossad)
    Äldre 17 Nov 18:19
    4116 visningar
    43 svar
    43
    4116

    Han lämnade mig idag..

    Är så himla förälskad i honom och han lämnar mig nu.

    Jag känner mig likblek, kall, illamående, tom, ensam, bara fruktansvärt förkrossad och jag vet inte hur jag ska sluta tänka på det här och jag mår så himla dåligt.

    Hur ska jag komma över honom? Snälla hjälp mig..

  • Svar på tråden Han lämnade mig idag..
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 21 Nov 19:08
    #31
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-11-17 18:19:16 följande:

    Är så himla förälskad i honom och han lämnar mig nu.

    Jag känner mig likblek, kall, illamående, tom, ensam, bara fruktansvärt förkrossad och jag vet inte hur jag ska sluta tänka på det här och jag mår så himla dåligt.

    Hur ska jag komma över honom? Snälla hjälp mig..


    Vet hur du känner! Blev oxå lämnad igår och mår skit! Hade det på känn, så har mått dåligt ett tag. Vill bara att han ska ta mig tillbaka. Man går igenom allt som hänt och tror att man kunde gjort något åt det. Dessutom får man dåligt självförtroende och tror att man aldrig kommer hitta någon annan.

    För mig är det värst på morgonen. Vet inte varför. Antagligen tanken på att han inte skrivit osv.

    Men tror att det blir bättre för varje dag. Brukar gråta av mig ibland och tillåta mig vara ledsen. Idag försökte jag gråta fast kunde inte. Hoppas att det blir lättare denna gången att gå vidare.

    Ett tips till är att ta bort han från alla sociala medier, alla bilder osv. Vet att det är jobbigt. Men annars förlänger det sorgen.
  • Anonym (hmmm)
    Äldre 21 Nov 19:09
    #32
    Anonym (Fattar inte) skrev 2018-11-17 21:08:36 följande:

    Jag förstår knte folk som skriver - ring en vän, va inte ensam!?

    Om man inte har någon vän då?! Jag har jobbar hemifrån i 10 år. Inte sjutton har jag en vän alls? Jag hade men det är ju ingen man ringer efter 10 år och vill småsnacka med.. hur gör man då? // också hjärtekrosssad


    psykolog/terapeut
  • Anonym (Också­lämnad­)
    Äldre 21 Nov 19:23
    #33

    Men vad säger han? Känns konstigt o lämna någon efter 7 månader och säga att man mår dåligt, kan ni inte lösa det tillsammans?

    Han är 40 år och ni planerade att gifta er och skaffa barn, har han barn sen innan? Känns som att tiden rinner ut om han vill hinna med allt.

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 19:24
    #34
    Anonym (Samma) skrev 2018-11-21 19:08:49 följande:
    Vet hur du känner! Blev oxå lämnad igår och mår skit! Hade det på känn, så har mått dåligt ett tag. Vill bara att han ska ta mig tillbaka. Man går igenom allt som hänt och tror att man kunde gjort något åt det. Dessutom får man dåligt självförtroende och tror att man aldrig kommer hitta någon annan.

    För mig är det värst på morgonen. Vet inte varför. Antagligen tanken på att han inte skrivit osv.

    Men tror att det blir bättre för varje dag. Brukar gråta av mig ibland och tillåta mig vara ledsen. Idag försökte jag gråta fast kunde inte. Hoppas att det blir lättare denna gången att gå vidare.

    Ett tips till är att ta bort han från alla sociala medier, alla bilder osv. Vet att det är jobbigt. Men annars förlänger det sorgen.
    <3 kram!

    Hans halsduk hängde i min hall. Mådde så dåligt av att se den. Luktade till och med på den för att känna honom.. Tog bort halsduken. Känner mig bättre idag, mer tom än hjärtkrossad. Och också kommer frågan som min kompis ställde mig: Om han skulle vilja ha dig igen, skulle du ens vilja ta tillbaka honom? Det kan vara en viktig fråga att ställa sig själv. Vill man ha en skitstövel som sårat en och gjort en illa? Vill man ens ta tillbaka en sån person? 
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 21 Nov 19:46
    #35
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-11-21 19:24:25 följande:

    <3 kram!

    Hans halsduk hängde i min hall. Mådde så dåligt av att se den. Luktade till och med på den för att känna honom.. Tog bort halsduken. Känner mig bättre idag, mer tom än hjärtkrossad. Och också kommer frågan som min kompis ställde mig: Om han skulle vilja ha dig igen, skulle du ens vilja ta tillbaka honom? Det kan vara en viktig fråga att ställa sig själv. Vill man ha en skitstövel som sårat en och gjort en illa? Vill man ens ta tillbaka en sån person? 


    Tack <3

    Exakt samma för mig, luktade på en tröja som legat hemma hos honom (luktade hans hem). Sjukt att man gör så. Men det var sista gången.

    Bra att det blir bättre för varje dag. Och sen kan man säkert få återfall, men sen blir det lättare. Tycker det blir lättare för varje gång jag gråtit.

    Ja, det är faktiskt en bra grej att fråga sig själv. Ibland kan bara tanken av att han inte vill ha en som gör att man vill ha honom. Sen om han ångrat sig så vet jag faktiskt inte om jag vill ha honom tillbaka. Tänker på alla dåliga saker han gjort mot mig och om jag verkligen vill ha det så.

    Vad gör du på dagarna för att gå vidare?
  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 23:12
    #36
    Anonym (Samma) skrev 2018-11-21 19:46:16 följande:
    Tack <3

    Exakt samma för mig, luktade på en tröja som legat hemma hos honom (luktade hans hem). Sjukt att man gör så. Men det var sista gången.

    Bra att det blir bättre för varje dag. Och sen kan man säkert få återfall, men sen blir det lättare. Tycker det blir lättare för varje gång jag gråtit.

    Ja, det är faktiskt en bra grej att fråga sig själv. Ibland kan bara tanken av att han inte vill ha en som gör att man vill ha honom. Sen om han ångrat sig så vet jag faktiskt inte om jag vill ha honom tillbaka. Tänker på alla dåliga saker han gjort mot mig och om jag verkligen vill ha det så.

    Vad gör du på dagarna för att gå vidare?

    Jag mår 100 gånger bättre än första dagen. Det jag har gjort är att gå på promenad med musik i hörlurarna, jobbat som vanligt och skaffat Tinder. På så sätt går min tid åt, jag får lite extra bekräftelse från andra, jag får fysisk aktivitet som ökar endorfinerna i kroppen. Kollar på filmer och serier som får mig att tänka på annat. 


     


    Så kort och gott: Gör det din kropp mår bra av, gör det som du tycker är roligt, prata med andra människor och gråt ut men påminn dig om tanken om att han faktiskt gjort dig illa, och gjort dig ledsen, att du förtjänar en bättre kille och att det är du som borde fundera på om han är ens något att ha... :)

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 23:12
    #37
    Anonym (Samma) skrev 2018-11-21 19:46:16 följande:
    Tack <3

    Exakt samma för mig, luktade på en tröja som legat hemma hos honom (luktade hans hem). Sjukt att man gör så. Men det var sista gången.

    Bra att det blir bättre för varje dag. Och sen kan man säkert få återfall, men sen blir det lättare. Tycker det blir lättare för varje gång jag gråtit.

    Ja, det är faktiskt en bra grej att fråga sig själv. Ibland kan bara tanken av att han inte vill ha en som gör att man vill ha honom. Sen om han ångrat sig så vet jag faktiskt inte om jag vill ha honom tillbaka. Tänker på alla dåliga saker han gjort mot mig och om jag verkligen vill ha det så.

    Vad gör du på dagarna för att gå vidare?

    Jag mår 100 gånger bättre än första dagen. Det jag har gjort är att gå på promenad med musik i hörlurarna, jobbat som vanligt och skaffat Tinder. På så sätt går min tid åt, jag får lite extra bekräftelse från andra, jag får fysisk aktivitet som ökar endorfinerna i kroppen. Kollar på filmer och serier som får mig att tänka på annat. 


     


    Så kort och gott: Gör det din kropp mår bra av, gör det som du tycker är roligt, prata med andra människor och gråt ut men påminn dig om tanken om att han faktiskt gjort dig illa, och gjort dig ledsen, att du förtjänar en bättre kille och att det är du som borde fundera på om han är ens något att ha... :)

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 22 Nov 07:29
    #38
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-11-21 23:12:23 följande:

    Jag mår 100 gånger bättre än första dagen. Det jag har gjort är att gå på promenad med musik i hörlurarna, jobbat som vanligt och skaffat Tinder. På så sätt går min tid åt, jag får lite extra bekräftelse från andra, jag får fysisk aktivitet som ökar endorfinerna i kroppen. Kollar på filmer och serier som får mig att tänka på annat. 

     

    Så kort och gott: Gör det din kropp mår bra av, gör det som du tycker är roligt, prata med andra människor och gråt ut men påminn dig om tanken om att han faktiskt gjort dig illa, och gjort dig ledsen, att du förtjänar en bättre kille och att det är du som borde fundera på om han är ens något att ha... :)


    Skönt att höra att det blir bättre. Jag känner ju redan nu att det börjar bli bättre än första dagen. Dock har jag från tidigare erfarenheter märkt att jag inte kunnat glömma på väldigt långt tid och att jag mått dåligt väldigt länge. Hoppas att det går fortare denna gången, kanske för att jag inser att han faktiskt var elak mot mig?

    Har fått förfrågan att gå med ut på fredag. Men känner mig fortfarande lite kluven. Känns som att jag inte är riktigt sugen eller pigg på det ännu. Ska träffa några kompisar på lördag oxå, det kanske räcker? Hmm, hur fort tog det för dig att komma ut? Tyckte du inte att det var jobbigt att träffa nytt folk osv?
  • Anonym (va?)
    Äldre 22 Nov 07:43
    #39
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-11-21 19:02:38 följande:
    Han säger att han älskar mig, och ger mig dubbla signaler. Klart man blir besviken..
    Klart man blir besviken när någon man älskar lämnar en.
    Men att kalla honom player och omogen osv som folk gör är ju bara sjukt.

    Om en tjej eller kille inte vill va ihop med någon, oavsett ålder eller annledning så skall man ju inte va ihop med den personen, det betyder väl inte att man är en idiot för det. Man är väl mer idiot om man stannar i ett förhållande man känner att man inte vill va i. Bättre göra slut innan man spenderar för mycket tid i förhållandet, speciellt när man börjar komma till åren
  • Äldre 22 Nov 13:48
    #40
    Anonym (va?) skrev 2018-11-22 07:43:30 följande:
    Klart man blir besviken när någon man älskar lämnar en.
    Men att kalla honom player och omogen osv som folk gör är ju bara sjukt.

    Om en tjej eller kille inte vill va ihop med någon, oavsett ålder eller annledning så skall man ju inte va ihop med den personen, det betyder väl inte att man är en idiot för det. Man är väl mer idiot om man stannar i ett förhållande man känner att man inte vill va i. Bättre göra slut innan man spenderar för mycket tid i förhållandet, speciellt när man börjar komma till åren
    Absolut, Men han behövde inte prata om att flytta ihop, gifta sig och få barn så tidigt i förhållandet. Det är klart att TS hoppades och trodde att han verkligen var kär i henne och att de hade en framtid ihop.

    Bättre att gå fram lugnt och inte lova guld och gröna skogar när man bara varit ihop i typ ett halvår. Ska man börja prata om sånt ska man vara riktigt säker. 
  • Anonym (eee)
    Äldre 22 Nov 14:49
    #41
    Anonym (Ocksålämnad) skrev 2018-11-21 19:23:03 följande:

    Men vad säger han? Känns konstigt o lämna någon efter 7 månader och säga att man mår dåligt, kan ni inte lösa det tillsammans?

    Han är 40 år och ni planerade att gifta er och skaffa barn, har han barn sen innan? Känns som att tiden rinner ut om han vill hinna med allt.


    Det är inte speciellt ovanligt att någonstans mellan 6-12 månader avtalr den himlastormande förälskelsen och man går antingen in i en djup kärlek eller så gör man det inte. Att relationer tar slut just under den perioden är fullt naturligt och torligen insåg han bara att det inte ta detta han ville ha i längden. 
  • Anonym (eee)
    Äldre 22 Nov 14:51
    #42
    Aiyana skrev 2018-11-22 13:48:59 följande:
    Absolut, Men han behövde inte prata om att flytta ihop, gifta sig och få barn så tidigt i förhållandet. Det är klart att TS hoppades och trodde att han verkligen var kär i henne och att de hade en framtid ihop.

    Bättre att gå fram lugnt och inte lova guld och gröna skogar när man bara varit ihop i typ ett halvår. Ska man börja prata om sånt ska man vara riktigt säker. 
    Fast det är ju förälskelsen som talar, så gör typ "alla". Man tror säkert sig själv när man säger det. Tycker nog att alla som inte är 15 år längre, får ta allt vad en ny tokkär partner säger med en nypa salt .
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 28 Dec 15:15
    #43

    Hur har det gått för dig? Mår du bättre?

Svar på tråden Han lämnade mig idag..