• Tessi1

Alla mina vänner är gravida

Hej

Ja som rubriken lyder. Fick igår reda på att min tredje kompis är gravid. Nu är mina tre bästa vänner gravida med BF i mars ,april och juni. Värsta drömmen!! Självklart jätteglad för deras skull. Men jag blir så stressad och vill självklart se mitt plus på stickan nu. Och just denna månaden verkar det som att jag inte får någon ägglossning.. har försökt i 4 månader nu vilket inte alls är så länge egentligen. Men det är så mycket tankar nu.. kommer jag bli ensamma? Konmer de ha tid med mig? Tänk om jag blir bitter ? Tänk om jag inte kan bli gravid? Ja ni förstår ju.. Hur ska man göra? Någon som varit i samma sits? Min sambo säger bara att någon måste ha sist också och så är det ju och det är ju fortfarande några chanser kvar att få barn under 2019..

• Svar på tråden Alla mina vänner är gravida
  • Tessi1

Tack för svar. Och hur kan killar va så lugna? Och som du säger hade man ingen aning om hur jobbigt och psykiskt påfrestande det är att försöka bli gravid.. man har ju alltid trott man blir gravid så fort man hade oskyddat sex..

Hoppas vi får ett plus snart <3

• Tessi1

Så känner jag med.. vad var man så rädd för.. det säger min sambo nu ja men varför började vi inte tidigare? Lätt att va efterklok..

Ja lycka till :)

• Tessi1

Vad skönt att höra att fler är i samma sits. Det har varit en väldigt jobbig helg med mkt tankar och känslor. Känslor man inte visste fanns..

Hoppas snart det är vår tur så att vi också kan va med på bebiståget... Jag verkar dessutom va utan ägglossning denna månaden eller kan man få väldigt sen? Tack. Håller tummarna för er också <3

• Tessi1

Åh kram till dig med <3

Okej ja jag hoppas det blir snart . Jag brukar ha regelbundet på dag 16 ungefär men nu är det dag 24 :/ fattar ingenting. Jag får fortsätta helt enkelt då.. Jag kan inte ha missat ägglossningen heller för då borde jag ju ha fått mens nu?

Ja det är en evig väntan. :( Först på ägglossning sen på mens och man hoppas verkligen på att inte får mensen och sen kommer mensen ändå och allt känns piss.. Jag håller tummarna för dig <3

• Tessi1

UPPDATE

Fick en glad gubbe på ägglossningtestet idag på dag 27!! Så det blev en väldigt sen ägglossning..men sluta aldrig testa! Det finns hopp!

• Tessi1

Det är helt ok att du ventilerar. Det behöver man . <3 Spännande med ägglossning idag!! Hoppas det tar sig då!!

Ja det här med att tänka positivt är lättare sagt än gjort.. Det går en stund sen är man tillbaka i samma banor igen... jag har också svårt att glädjas och de säger att vår vänskap ändras inte men det är ju klart den ändras. Men hur den ändras är det ingen som vet..

Usch vad jobbigt detta är. Håller att tummar som går att vi får vårt plus snart:) helst idag haha

• Tessi1

Jaså? Ja jag har läst om rosenrot men jag har inte testat det än. Kanske är något att testa då om det inte blir något denna gången.

Ja denna perioden är värst.. minsta lilla så tror man att man är gravid.. åh perfekt med en resa! Skönt med solen i december!! Då kommer du säkert ha tankarna på annat håll:) ja så tänker jag med . Annars hade det också varit lustigt om det inte ändrades något.

Ja denna månaden blev helt kaos. Ägglossningen dök upp igår på dag 27 i cyklen!! Så jag trodde ju inte jag skulle få någon ägglossning.. Så egentligen hade jag bim 26/11 men nu vet jag inte alls? Kanske om två veckor? 10 dagar? :/

• Tessi1

Nä precis. Så du åker ju helt rätt period på så sätt ;) Hur vad gött med solresa!!

Ja alltså såhär har det aldrig varit innan! Ägglossningen var ju 10 dagar sen.. och jag brukar ha 14-16 dagar mellan äl och bim så jag har ingen koll på något nu eller varför det blev såhär? Visst att den har varit oregelbunden men detta var något helt nytt!

• Tessi1

Nä precis. Njut :)

Nej ingenting:( visst att man har känt pressen att bli gravid och haft mycket tankar kring det :/ så lustigt. Allt blir i obalans. Nu lär väl min chans försvinna att kunna bli gravid även i december känns det som :(

• Tessi1

Ja det enda som kan ha påverkat är väl då att jag har känt mig deppig och stressad för att alla andra är gravida. Ja vi har haft mycket sex vid ägglossning, så jag hoppas verkligen!! Haha :) .men denna väntan nu är ju så jobbig :/

Jag kanske hinner få en ägglossning i december men iså fall runt jul . Allt beror ju på när mensen kommer dyka upp..

• Tessi1

Ja denna väntan är värst.. man tror att minsta lilla symtom är något kopplat till det :p bara vänta och se nu då. Okej kanske blir ett superbra nyår på ett eller annat sätt då :)

Svar på tråden Alla mina vänner är gravida