Alla mina vänner är gravida
Tro mig, du är inte ensam! Känner precis likadant som du jag också!! :/ Jag och en kompis har längtat efter barn i flera år men haft sambos som inte varit redo. I somras kom vi fram till att till hösten ska vi båda sluta med prev (givetvis i samtyckt med våra sambos) men hon kunde inte öppna bäbisverkstaden förrän ett ok från hennes läkare. Hon var där i slutet på september. Ja o min sambo började i augusti, alltså egentligen 2 månader innan dem. Kompisen plussade DIREKT! Sen kom hon med 1000 frågor till mig då jag var mer påläst och har varit gravid tidigare för flera år sedan (som dock avslutades).
Jag har så svårt att glädjas för deras skull till 100%, jag vill ju också sååå mycket!
Har en annan kompis som ska börja med barn nr 3 nu, hennes två andra graviditeter plussade hon på första försöket. Sen har jag ytterligare 2 nära vänner som väntar barn i mitten på 2019....
Äl idag så blir sista försöket för att plussa innan 2018 är slut, känns så tufft!
Denna månaden har jag bestämt mig för att tänka positivt då de senaste månaderna varit psykiskt påfrestande, men klart man har sina dippar i mellan åt.
Hoppas att alla i den är tråden får det efterlängtade plusset innan årets slut <3
Förlåt för ett megalångt inlägg, men kände att jag behövde ventilera :P