• Anonym (dina bästa)

När ni precis vaknat

Hur ser era uppvakningsrutiner ut? Skiljer dom sig mellan helgmorgnar och vardags mornar?

Vi ligger alltid och kramas ett bra tag innan vi stiger upp. Vi smeker varandra. Jag vaknar i stort sett alltid till att min fru håller min pung i ett fast grepp och runkar kuken med den andra handen. Varje morgon. Spelar ingen roll om vi skall till jobbet eller om vi är lediga. Sen suger hon mig en stund också innan hon går upp. Det kan variera lite mellan 1 minut till 3-4 minuter. Men det går inte för mig. Utan vi ger varandra lite morgonnjutning innan vi tar oss an dagen. 

Det här har blivit en fast rutin för oss.

Vi är över 50 år och har levt tillsammans i över 30 år så vi är inte nyförälskade direkt. 

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden När ni precis vaknat
  • Anonym (Tjej)

Jag vaknar alltid före min sambo och han skulle inte vakna ens om jag började rida honom (vilket jag ioförsig aldrig skulle göra då jag inte är morgonkåt och inte vill ligga med nån som är närmast medvetslös). Jag vaknar, ger honom en kram eller puss och sen går jag upp medan han sover vidare.

• Anonym (Kramas och pussar)

Kramas och pussas alltid på morgonen.

På helgmorgnar brukar vi ligga kvar och smeka varandra. Om vi är barnfria har vi sex.

När barnen är hemma har vi bara sex på kvällen när de sover.

• Anonym (Enya)

Jag har fibromyalgi så morgonen är rena tortyren för min del. Det känns som att sitta fastspikad på en planka.

Min man är ofta kåt på morgonen medans jag som sagt kämpar med att bara kunna böja mig ner.

Även om det ibland kan vara fruktansvärt smärtsamt så försöker jag på lediga dagar ge honom en avrunkning efter att vi borstat tänder o tvättat oss.

Annars snoozar han medans jag gör mig iordning för jobb och så fort jag går utanför dörren så runkar han och sen stiger upp. Om jag skulle ha tid över så kan jag fråga om han är sugen på en hjälpande hand

• Anonym (H)

Min sambo är irriterad och lätt illamående och typ ..död när vi vaknar. Jag älskar morgonsex, men det blir det tyvärr inget av då han inte är på humör. Supertråkigt!

Svar på tråden När ni precis vaknat