• Sofia20170520

    Utomkvedshavandeskap eller missfall?

    Hej,

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans men har sån otrolig panik och är så orolig så kommer bli knäpp snart.

    Förra veckan, natten mellan måndag och tisdag så vaknar jag av att jag får världens kramanfall (som mensvärk). Samma sak hände natten mellan tisdag - onsdag. Har varit med om detta förut då jag har ganska grov mensvärk + jag skulle få min mens i onsdags så jag förväntade mig endast att jag skulle få mens. Torsdagen kommer men inte mensen, tar ett grav-test som visar svagt positivt. Tar ett nytt prov på fredagen - svagt positivt. På fredag kväll får jag liknande kramper igen, åker in till gynakuten där jag tar blodprov och gör VUL.

    Mitt hcg låg då på 63, på mitt VUL såg dom ingenting i livmodern förutom en fin och ?tjock? hinnsäck. Fick ta ett nytt blodprov idag (2,5 dygn senare) som visade på 109.

    Är det utomkvedshavandeskap jag kan ha pågrund av mina smärtor samt mina låga HGC (som inte verkar öka som dom ska? Bör vara i vecka 4 men på clearblue-stickan visade det (1-2) och alltså vecka 3-4. Är så otroligt nervös, är 24 är gammal och vill verkligen kunna få barn i framtiden.

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap eller missfall?
  • Sofia20170520

    Hej,

    Okej de låter lugnande.. När jag gör ett test för att se vilken vecka jag är i så får jag fram 4+4. Då blir jag förundrad hur gravtestet kan visa 1-2(3-4) när jag bör vara mellan 4-5? Är det fortfarande normalt?

  • Sofia20170520

    Hej igen..

    Tredje blodprovet taget idag, visade på en sänkning från 109 till 88 (på 48h). Bör jag fortfarande vara orolig för utomkved? Jag förstår att graviditeten blivit avbruten då den går nedåt men är fortfarande livrädd att det ska vara utomkved? Gyn ska ringa mig imorgon men är som sagt livrädd och skulle gärna vilja höra hur det kan vara...

  • Sofia20170520
    EpicNurse skrev 2018-11-19 19:24:12 följande:

    Har dom inte planerat fortsatt uppföljning? Man brukar följa med hcg tills man kan konstatera graviditetens lokalisation.


    Hej igen..

    Tredje blodprovet taget idag, visade på en sänkning från 109 till 88 (på 48h). Bör jag fortfarande vara orolig för utomkved? Jag förstår att graviditeten blivit avbruten då den går nedåt men är fortfarande livrädd att det ska vara utomkved? Gyn ska ringa mig imorgon men är som sagt livrädd och skulle gärna vilja höra hur det kan vara...
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap eller missfall?