Inlägg från: Pentra |Visa alla inlägg
  • Pentra

Kvinna 40+. Hur gjorde du för att gå ner i vikt?

Jag satte mig själv på ca 700-1000 kcal om dagen 6 dagar i veckan; och den sjunde dagen så tillät jag mig att äta vadhelst jag ville. Inte det bästa jag gjort i mitt liv...precis...för, bieffekten var att jag då glömde att ta mina vitaminer alldeles för ofta, så att jag bl.a. fick B-vitaminbrist...och det kändes... :-/ Men det funkade för att tappa kilon. Men, min dåvarande väninna, som alltid har järnkoll på folks kroppshyddor och blir fullständigt elakt skadeglad så fort någon går upp något enstaka kilo, och än mer skadeglatt och ivrigt och tydligt gärna påpekar det, blev knäpptyst och kommenterade inte mig ett endaste pip. ... Har man svårt att gå ner i vikt så kan det bero på D-vitaminbrist. Såvida man inte har någit genetiskt föreliggande eller någon ämnesomsättningsrubbning eller annat. Enormt sötsug kan bero på krombrist. För drygt 20 år sedan så botade jag mitt eget abnorma sötsug med kromtillskott, och redan efter 1-2 veckor så började sötsuget att avta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Kvinna 40+. Hur gjorde du för att gå ner i vikt?