• Hallonmos

Hur mådde ni efter återinförande?

Är det blastocyster kan de fästa från insättningsdagen till ruvardag 7.

• Hallonmos
    Jag är bara jag skrev 2018-11-20 22:19:51 följande:
    Inte enligt min klinik. De sa att de fäster inom 2 dagar efter insättning.
    Då har din klinik väldigt fel. Embryon fäster mellan dag 5 och 12. 
  • Hallonmos
    Jag är bara jag skrev 2018-11-21 11:49:19 följande:

Och det vet du för att... ? Gått på en mycket ansedd klinik och litar på den eftersom de gett mig två barn!! Fullständigt ologiskt att de skulle dröja så många dagar med att fästa. Jag har haft flera hatching blastocysts insättningsdagen och då är de redo att fästa.

Det vet jag för att jag läst på väldigt mycket om ämnet de senaste åren, samt har varit med om att mina embryon fäst på (bland annat, har varit gravid många gånger och ett par har fäst tidigare) ruvardag 4 och 5 (alltså ?äl?+9 - som för övrigt sägs vara genomsnittsdagen de fäster på, och ?äl?+10). Att de fäste då vet jag för att jag kände tydligt av det av det och plussade 2-3 dagar senare.

En ansedd klinik som påstår att embryon fäster senast 2 dagar efter insättning skulle jag inte se som ansedd, snarare ytterst okunniga.

Du kanske skulle ta och göra din egen research istället för att lyssna på uppenbart inkompetenta människor. Att du haft hatching blastocysts betyder ingenting. De kan fästa redan samma dag, det har jag också varit med om (eller ja, natten till nästa dag), men det betyder inte att alla embryon gör det, eller att det ens är vanligast.
Svar på tråden Hur mådde ni efter återinförande?