Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.
Men jösses. Bara för att ni slutat äta kött behöver ni väl inte bli helt rabiata?
Köp med korv och färdiga köttbullar. Hur svårt kan det vara, ni har ju lyckats i alla år.
Men jösses. Bara för att ni slutat äta kött behöver ni väl inte bli helt rabiata?
Köp med korv och färdiga köttbullar. Hur svårt kan det vara, ni har ju lyckats i alla år.
Är det bara jag som faktiskt brukar provsteka lite av köttfärssmeten och smaka av innan jag sätter igång att rulla köttbullar, speciellt om jag ska göra en större sats?
Ärligt talat, om alla ska vara så omöjliga och vägrat både att ta over köttbullstillverkningen och krävt hemgjorda köttbullar hade jag nog råkat glömma att salta dem, eller åtminstone saltat alldeles för lite. Som vegetarian hade jag ju inte kunnat upptäcka problemet...
Om alla har ungefär liknande ekonomiska förutsättningar och ni redan många år betalat mycket mer för julmaten, kan det också vara rimligt att säga att ifrån. Givetvis kan ni köpa korven, men då får de andra gästerna ge er en slant, så att utgifterna fördelas på ett rättvist sätt.
Dock rimligt att värdparet lägger mindre pengar då de ställer upp med lokal, dukning etc.