• smulpaj01

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Personligen tycker jag att köpta köttbullar och bröd är mycket godare än hemgjorda och hembakt.

Dessutom tycker jag inte morbror ska behöva stå för dyra matvaror då han står för hemmet och har massor att ordna med föra sina gäster.

• smulpaj01
    Bananböjaren skrev 2018-11-21 18:43:21 följande:

Det kan inte vara svårt att byta med nån annan om ni inte klarar av att köpa kött. Sen kanske ni ska skita i att gå helt, det är onödigt att ni förstör julen för alla andra med er vegoreligion.

Med tanke på att det är så otroligt jobbigt för er att köpa kött trots att det fungerat bra alla tidigare år så antar jag att ni står och predikar i ruset av er nyfrälsning om hur dåligt kött är för dom andra också. Hade nån i min släkt blivit vegokrigare och börjat stå och ropa meat is murder på julafton så hade den människan åkt ut genom dörren fortare än kvickt.

Håller med. Fanatiska människor som försöker pådyvla sina "sanningar" på en är aldrig trevligt.

Köp kött, byt med någon eller stanna hemma. Tycker hela situationen är tramsig eftersom detta är ett nytt påhitt.
  • smulpaj01
    Anonym (Meat is mums... ) skrev 2018-11-22 17:13:51 följande:

Ok jag är själv inte vegetarian utan äter själv kött, men jag kan verkligen inte förstå er släkt. Det är ju inte så att ni sagt "vi tar inte med oss korv utan vi kan stå för något av det vegetariska som vi brukar ha på julbordet". Det är ju inte så att ni kräver att de skall göra julbordet vegetariskt för alla! Så nej om de fortsätter gnälla så säg ok ni tar med er det ni brukar, nämligen korvar och "kött"bullar... Men kör sedan de vegetariska varianterna. Massor med olika veggo korv och små bollar av quornfärs eller så... 

Påpeka inget, servera det och låtsas sedan som att de regnar. Kunde de inte respektera er och låta er byta så får de skylla sig själva helt enkelt  

Varför tramsa och förstöra något som är viktigt för de flesta på julbordet?

Veg alternativ smakar extremt illa! Oätligt skulle jag säga.
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.