• Bananböjaren

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Det kan inte vara svårt att byta med nån annan om ni inte klarar av att köpa kött. Sen kanske ni ska skita i att gå helt, det är onödigt att ni förstör julen för alla andra med er vegoreligion.

Med tanke på att det är så otroligt jobbigt för er att köpa kött trots att det fungerat bra alla tidigare år så antar jag att ni står och predikar i ruset av er nyfrälsning om hur dåligt kött är för dom andra också. Hade nån i min släkt blivit vegokrigare och börjat stå och ropa meat is murder på julafton så hade den människan åkt ut genom dörren fortare än kvickt.

• Bananböjaren
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-21 19:15:55 följande:
    Så din jul handlar om kött?
    Nej, men jag vill inte heller ha några moralister hemma hos mig på jul. Såna som står och predikar om hur ypperligt bra deras livsval är och att alla andra som inte gör som dom är idioter. Så brukar vegokrigare hålla på.
  • Bananböjaren
    Anonym (Odd) skrev 2018-11-21 18:47:14 följande:
    Så de förstör julen för att de valt att äta vegetarisk och avsäger sig ansvaret att stå för köttet på julbordet?
    Du låter som en rationell person som man vill fira jul med. Skrattande
    En rationell människa gör inte en stor sak det.
  • Bananböjaren
    Anonym (Odd) skrev 2018-11-21 19:32:51 följande:
    Låter som att dina påståenden är baserat på din egen bräcklighet snarare än sanning eller erfarenhet. Hos dig kanske man måste både slakta och äta djur om man ska vara välkommen? Gör man andra livsval baserat på åsikter som inte stämmer överens med dina så kanske man förstör din jul och bör stanna hemma. Det är okej, men frågan är vem som är mest religiös.
    Nej, inget av vad du skrev stämmer in på mig. Men det var en trevlig historia du fick ihop, verklighetsbaserad?
  • Bananböjaren
    Anonym (Odd) skrev 2018-11-21 19:50:43 följande:
    Nej det var bara en hypotetisk fråga/situation för att visa absurditeten i ditt tidigare svar.

"Sen kanske ni ska skita i att gå helt, det är onödigt att ni förstör julen för alla andra med er vegoreligion."

Varför tror jag inte att problemet skulle vara någon som äter vegetariskt under din jul? Drömmer
    Är du en vegokrigare, du kan lägga ned. Jag kommer inte att konvertera. Ät vad du vill men sluta försök övertyga andra att du är bättre, tack!
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.